Tavaly ugyan kétszer is indokolt lett volna, mégis csak közvetlenül aratás után emeltek árat a sütőipari vállalkozások, akkor 15-19%-kal. Az ő emelésük ugyan nem feltétlenül esik egybe a fogyasztói árak alakulásával, a kereskedők ugyanis eltérő árrésekkel dolgoznak.
A költségeket az idén még mintegy 18%-kal fejelte meg a minimálbér-emelés, valamint az áram, a gáz, a gázolaj és a benzin árának növekedése. Utóbbiak azért érintik érzékenyen a pékeket, mert ők szállítják ki a boltokba az árut - írja a Napi.
A jelenlegi költségeket alapul véve legalább 13-17%-kal magasabb átadási árakra van szükség ahhoz, hogy egyáltalán talpon maradjanak a sütőipari cégek, ennek megfelelően már meg is kezdték a tárgyalásokat, és szeretnének még aratás előtt eredményt elérni.
Kérdés persze, hogy a nagyobb, saját pékséggel rendelkező bevásárlóközpontok és hipermarketek hogyan reagálnak majd az alapanyagok és energiaárak emelkedésére. Részükről egyáltalán nem biztos a nagyobb mértékű áremelés, az egyszerű péksütemények ugyanis eddig is sok üzletben csali termékként funkcionáltak.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








