Tavaly ugyan kétszer is indokolt lett volna, mégis csak közvetlenül aratás után emeltek árat a sütőipari vállalkozások, akkor 15-19%-kal. Az ő emelésük ugyan nem feltétlenül esik egybe a fogyasztói árak alakulásával, a kereskedők ugyanis eltérő árrésekkel dolgoznak.
A költségeket az idén még mintegy 18%-kal fejelte meg a minimálbér-emelés, valamint az áram, a gáz, a gázolaj és a benzin árának növekedése. Utóbbiak azért érintik érzékenyen a pékeket, mert ők szállítják ki a boltokba az árut - írja a Napi.
A jelenlegi költségeket alapul véve legalább 13-17%-kal magasabb átadási árakra van szükség ahhoz, hogy egyáltalán talpon maradjanak a sütőipari cégek, ennek megfelelően már meg is kezdték a tárgyalásokat, és szeretnének még aratás előtt eredményt elérni.
Kérdés persze, hogy a nagyobb, saját pékséggel rendelkező bevásárlóközpontok és hipermarketek hogyan reagálnak majd az alapanyagok és energiaárak emelkedésére. Részükről egyáltalán nem biztos a nagyobb mértékű áremelés, az egyszerű péksütemények ugyanis eddig is sok üzletben csali termékként funkcionáltak.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.








