Tønder egy csendes kisvárosból lett az európai jegyesek Mekkája, az egész kontinensről érkeznek a fiatal párok, hogy itt mondják ki a boldogító igent egymásnak. A dél-dán kisváros mágnesként vonzza azokat a házasulandó ifjú párokat, akiknek egyébként valamilyen bürokratikus akadályba ütközik a házasságkötésük.
A jegyesek többsége azért érkezik a határ-menti kisvárosba, hogy elkerüljék a kontinens többi országában tapasztalható lassú ügymenetet. Például Németországban, vagy Franciaországban akár évekbe is telhet, mire engedélyt kapnak azok a párok, ahol az egyik fél külföldi állampolgár. Egy orosz menyasszony és a német vőlegénye arról panaszkodtak, hogy a hivatalos német eljárás olyan összetett volt, hogy inkább Dániában kötöttek házasságot. Még Oroszországba is el kellett volna utazni a papírokat lepecsételtetni és csak utána lehetett volna összeházasodni.
Csak az elmúlt évben 2366 külföldi pár kötött házasságot Tonderben, számuk az elmúlt 5 évben 40 %-kal emelkedett. A dán városban mindössze három napos előkészítő munkát vesz igénybe a házasságkötés, mindössze a születési anyakönyvi kivonatot és az útlevelet kell bemutatni. A helyi intézmények csak három főállású anyakönyvvezetővel bírják az Európából érkező jegyespárok áradatát kézben tartani. A város hivatalos honlapján található "Házasodjon Dániában!" szlogen is arra utal, hogy a város élvezi a kedvező jogszabályi környezet adta előnyöket.
Az esküvőknek köszönhetően legalább 8 ezer látogatót egyben turistát fogad a város évente. Ennek köszönhetően a virágárusok, az ékszerüzletek és a hotelek mind-mind jelentős forgalmat bonyolítanak. Az utazási irodák is felismerték a kedvező üzleti lehetőséget és kimondottan a házasulandó pároknak esküvői csomagot állítottak össze. Az esküvői-utazási irodák párszáz eurónak megfelelő díjazás ellenében felajánlják a teljes papírmunka elvégzését, a kapcsolattartást a hivatalokkal, a szobafoglalást a vendégeknek és minden az esküvő-szervezéshez kapcsolódó feladatot. A város egyre nagyobb hírnévre tesz szert az egyszerű házasságkötési szabályoknak köszönhetően.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








