A fővárosban kezdődött, majd ezt követően meghatározott program szerint minden megyébe eljut, és ebben az évben összesen több tízezer embernek kínál ingyenes internetoktatást a T-Online szervezésű Telekom Internetakadémia. A piacvezető internetszolgáltató 2008 márciusában útjára indított programjának keretében az érdeklődők megismerkedhetnek a világháló előnyeivel és a net világának alapfogalmaival. Az előadásokra a 06-80/204-850-es díjmentesen hívható telefonszámon lehet jelentkezni.
Információs társadalmunkban a kapcsolattartásban, a munkában, a szórakozásban, összességében tehát a hétköznapokban kulcsszerepe van az internetnek. A magyar lakosság körében készült kutatások igazolják, hogy az EU-hoz viszonyítottan alacsony internetpenetráció részben a számítástechnikai eszközök hiányára, de sokkal inkább az igény, illetve az internettel kapcsolatos információk hiányára vezethető vissza. A magyarok nagy része még mindig túlságosan bonyolult dolognak tartja a számítógép használatát és az internetezést.
Ezen kíván változtatni a T-Online kezdeményezése, a Telekom Akadémia, amely előre meghirdetett időpontokban ingyenes internetoktatás keretében elsősorban a számítógépet és/vagy internetet jelenleg nem használókat célozza meg.
"Sokan attól tartanak, hogy az internet az emberi kapcsolatok rovására mehet, miközben sokkal inkább összeköti az embereket, az idő és a távolság sem lehet akadálya a barátságok kialakításának, fenntartásának, a közösségek létrejöttének. Fontosnak tartjuk, hogy a még élő tévhiteket megcáfoljuk, és a lehető legtöbb embert megismertessük a net előnyeivel. Azzal, milyen könnyen lehet hozzájutni a szükséges információkhoz, mennyire egyszerű lehet egyes ügyek elintézése, a csevegés vagy levelezés ismerősökkel, barátokkal. Mindazokkal a megoldásokkal, amelyek éppen az emberi kapcsolatok erősítését, a fizikai távolság leküzdését szolgálják. A Telekom Internetakadémia elsődleges célja a digitális írástudatlanság csökkentése. Azokat szeretnénk megszólítani, akiknek az életéből eddig teljesen kimaradt az internet, akik nem érzik fontosnak az internet használatot, nem tudják azt, miért lehetne ez fontos számukra" - mondta Megyeri Tibor a T-Online marketingvezetője.
A Telekom Internetakadémia 2008-as eseménysorozata márciusban Budapesten veszi kezdetét, és áprilisban vidéken folytatódik. Az egyes előadások során az érdeklődők másfél-két órában, számos gyakorlati példán keresztül ismerkedhetnek meg a számítógéppel és az internettel, és az előadások után lehetőség nyílik arra is, hogy a jelenlévők a T-Online munkatársainak segítségével a helyszínen a gyakorlatban is kipróbálják azokat. Az oktatás résztvevői internethasználatot segítő füzetet és CD-t kapnak ajándékba. Az előadásokra a 06-80/204-850-es díjmentesen hívható telefonszám automatikus menürendszerében hagyott üzenettel (a megye, illetve azon belül a település kiválasztását követően a név és telefonszám, illetve a résztvevői létszám megadásával), valamint a www.magyartelekom.hu weboldalon lehet jelentkezni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








