Megtévesztő módon népszerűsítette ADSL szolgáltatását a T-Online Zrt. - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szolgáltatónak emiatt 7 millió forint bírságot kell fizetnie.
A GVH 2006 végén azért indított eljárást a T-Online Zrt. ellen, mert észlelte, hogy a társaság 2006 nyarán, majd 2006 őszén a fogyasztók számára megtévesztő módon hirdette ingyenes kipróbálásra ADSL csomagját. A T-Online a reklámjaiban azt ígérte, hogy a fogyasztó 30 napon belül mindenféle költség és kötöttség nélkül elállhat a szolgáltatástól. A versenyhatóság vizsgálata azonban kiderítette, hogy a tájékoztatás nem volt valós. A reklámokban nem szerepelt, hogy ha a fogyasztó a szolgáltatást egy hónapon belül lemondta, úgy a T-Online felé fizetési kötelezettsége ugyan nem keletkezett, ám a Magyar Telekom nagykereskedelmi feltételei szerint a felmondást követő három hónapig nem minősül új fogyasztónak.
A fogyasztók egy köre számára azonban számított, számíthatott az, hogy új fogyasztónak minősülnek-e vagy sem. Azon internetes szolgáltatóknál ugyanis, akik a Magyar Telekomtól vették a kiskereskedelmi ADSL szolgáltatás alapjául szolgáló nagykereskedelmi szolgáltatást szintén csak új ügyfelek kaphattak kedvezményes árat. Mivel a Magyar Telekom nagykereskedelmi szerződési feltételei szerint új felhasználónak csak az számít, akinek a szerződéskötést megelőző három hónapban nem volt ADSL szolgáltatásra szóló szerződése, így T-Online szolgáltatását ingyen kipróbáló, ám azt végül igénybe nem vevő, más szolgáltatónál próbálkozó ügyfelek eleshettek a kedvezménytől.
A GVH szerint a végső felhasználó fogyasztóknak nem kell tisztában lenniük a nagykereskedelmi feltételekkel és az abból fakadó - számukra kedvezőtlen - következményekkel. Mivel más szolgáltatók a kedvezményeket megadták nemcsak az új, hanem a régi ügyfeleknek, a fogyasztók pont az efféle információra alapozva gondolhatták, hogy a próbahónap után más szolgáltatóval kötnek a T-Online áraihoz és egyéb szolgáltatási feltételeihez mérten jobb feltételekkel szerződést. Ám ha ezt tették, akkor elveszthették a kedvezményes tarifára vonatkozó jogosultságukat.
A T-Online tv-reklámjaiban kifejezetten arra utalt, hogy kötöttség és költség nélkül lehetett a próbahónapot igénybe venni, illetve hogy nem kell a fogyasztónak elköteleznie magát. Ráadásul a próbahónap kifejezés a hétköznapi szóhasználatban arra utal, hogy kötöttségek, kötelezettségek nélkül lehet valamit tenni a próbaidőszak alatt. A GVH szerint azonban nem bizonyult igaznak a kötöttségtől való mentesség. A szóban forgó reklámokat és tájékoztatásokat így a versenyhatóság jogsértőnek találta. Az internetes és egyéb írott tájékoztató anyagokat a GVH azért ítélte jogsértőnek, mert ugyan hely- és egyéb effektív korlátok nem voltak, mégsem történt utalás arra, hogy a szolgáltatás próbahónap alatti felmondása esetleg milyen következménnyel járhat.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mindezek miatt a GVH a fogyasztók megtévesztésért 7 millió forintra bírságolta a T-Online Zrt-t. A bírság összegének meghatározásakor a versenyhatóság súlyosító körülményként értékelte, hogy a megtévesztő reklámokat hosszú időn keresztül közölték és azok jelentős fogyasztói körhöz jutottak el. Ráadásul az ADSL piacon intenzív versengés folyik, a T-Online pedig számottevő piaci részesedéssel rendelkezik. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy nem súlyos jogsértésről van szó, a megtévesztő magatartás pedig a fogyasztók egy részének döntésére lehetett hatással.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







