A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) utóvizsgálat keretében megállapította, hogy a vezetékes telefonszolgáltatók az ellenük lefolytatott versenyfelügyeleti eljárásokban előírt kötelezettségeket teljesítették: valamennyi szolgáltatási területen bevezetésre került a telefon előfizetés nélküli ADSL szolgáltatás.
Az ADSL szolgáltatás a kezdetekben a telefon előfizetésre épülő prémium szolgáltatásként jelent meg. Az ADSL alapját képező előfizetői hurok fenntartásával, működtetésével, karbantartásával kapcsolatos költségeket annak árában a szolgáltatók nem érvényesítették, ezekre ugyanis a vezetékes telefon előfizetési díja biztosította a fedezetet. A versenyfelügyeleti eljárások indítása előtti időszakban minden egyes vezetékes szolgáltatónak voltak olyan díjcsomagjai, amelyek előfizetési díjai alacsonyabbak voltak, mint az előfizetői hurokkal kapcsolatos indokolt költségek. Emiatt az előfizető a két szolgáltatás együttes igénybevételekor olcsóbban juthatott az ADSL szolgáltatáshoz, mintha önmagában ADSL szolgáltatást (ún. csupasz ADSL szolgáltatást) kívánt volna - az előfizetői hurokkal kapcsolatos költségeket is fedező, magasabb ár ellenében - igénybe venni.
A díjkiegyenlítés fokozatos megvalósulása, az előfizetői díjak növekedése, illetve különösen a hurokátengedés költségalapú díjának csökkenése azonban megváltoztatta ezt a helyzetet. A GVH ezért 2006 januárjában versenyfelügyeleti eljárásokat indított az öt volt koncessziós vezetékes telefon szolgáltatást nyújtó vállalkozás (Magyar Telekom, Invitel, Hungarotel, Emitel, Monortel) ellen, annak vizsgálatára, hogy azok visszaélnek-e gazdasági erőfölényükkel, amikoraz ADSL szolgáltatás előfeltételeként a vezetékes telefon hozzáférési szolgáltatás igénybevételét írják elő ügyfeleik számára (Vj-7, 8, 9, 10, 11/2006 sz. eljárások). Ezen eljárásokban, az észlelt versenyprobléma megfelelő orvosolása érdekében, a GVH az eljárás alá vont cégek vállalásain alapuló kötelezettségeket írt elő a telefon előfizetés nélküli ADSL szolgáltatás bevezetésére vonatkozóan.
A GVH a kötelezettségek teljesítését utóvizsgálatokban ellenőrizte. A 2008. január 16-án lezárult utóvizsgálatokban megállapította, hogy az érintett vállalkozások a rájuk kirótt kötelezettségeket megfelelően teljesítették. Legkésőbb 2007 szeptemberéig valamennyi eljárás alá vont ténylegesen lehetővé tette a csupasz ADSL szolgáltatást. A fogyasztók tehát már dönthetnek arról, hogy az ADSL szolgáltatást a vezetékes telefonnal együtt, vagy anélkül veszik igénybe. A váltás lehetősége a hűségkedvezménnyel kínált ADSL szolgáltatások igénybevevőit jellemzően csak az elkötelezettségi idő letelte után illeti meg.
A GVH fel kívánja hívni a fogyasztók figyelmét, hogy a csupasz ADSL szolgáltatás ára a telefon előfizetés mellett igénybevett ADSL áránál magasabb lehet, mivel az előfizetői hurokkal kapcsolatos megfelelő költségeket (amelyekre a kapcsolt ADSL esetében a telefon előfizetési díj biztosít fedezetet) a szolgáltatók a csupasz ADSL szolgáltatás esetén is érvényesíthetik.
A GVH a vizsgált versenyprobléma hatékony rendezése érdekében a jogszabályi keretek között eredményesen együttműködött a Nemzeti Hírközlési Hatósággal (NHH), amely a GVH beavatkozását követően felügyeli a csupasz ADSL szolgáltatások nyújtásának alakulását, különös tekintettel a nagykereskedelmi feltételek meghatározására. A szabályozó hatóság a kérdés szabályozói kezelését ténylegesen meg is kezdte: az NHH Tanácsa a 2007. december 29-én kihirdetett határozatában előírta a nagykereskedelmi csupasz DSL szolgáltatási kötelezettséget az adott piacon jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatók számára, függetlenül attól, hogy maguk nyújtanak-e kiskereskedelmi szinten ilyen terméket. Emellett az NHH a nagykereskedelmi csupasz DSL szolgáltatás árát a nem csupasz DSL nagykereskedelmi szolgáltatások - kiskereskedelmi árak alapján meghatározott (ún. retail minus) - áraiból kiindulva szabályozta. Ennek eredményeképpen az internetszolgáltató vállalatok számára is biztosított lesz a lehetőség, hogy a fogyasztóknak, valamennyi vezetékes szolgáltató területén, csupasz ADSL kiskereskedelmi szolgáltatásokat ajánljanak.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








