Az évente 10 millió palack bort és pezsgőt forgalmazó Varga Pincészet 2007-es fogyasztási szokásainkat vizsgáló gyorselemzése szerint: Az idei évben várhatóan 26-27 millió palack pezsgő fogy a magyar piacon, ami 10-15 százalékkal kevesebb mint 4 évvel ezelőtt, a csökkenés mellett a szezonális jellege is változik. Jelenleg a forgalom 40% decemberben fogy el a boltok polcairól, de jelentősen megnőtt a pezsgő szerepe a húsvéti időszakban is, valamint egyre többen fogyasztják hűsítő nyári italként is.-nyilatkozta Varga Bálint, a pincészet értékesítésért felelős vezetője.
Az év végi ünnepi időszak értékesítését alapvetően az import pezsgők uralják, melyek ára gyakran megdöbbentően alacsony, akár 200 forint alá is csökkenhet,. Az olcsó import ezsgők minősége megkérdőjelezhető és alkoholtartalma is jóval alacsonyabb a magyar pezsgőknél. A hazai készítésű pezsgők alkoholtartalma jellemzően 12-13 térfogatszázalék, ezzel szemben az import pezsgőknél ez 10 százalék is lehet, ami a magyar fogyasztók számára meglehetősen szokatlan, mivel 10 százalékos alkoholtartalom még a magyar borok között sem fordul elő. A 2006-os behozatal meghaladta az 5 millió palackot, de a fogyasztók rossz tapasztalatai miatt, az olcsó importpezsgők értékesítése várhatóan nem nő tovább. A hazai pezsgőfogyasztás csökkenésének másik oka a magyar borok minőségének jelentős javulása, melynek hatására egyre többen fogyasztanak ünnepi alkalmakkor bort.
Varga Bálint hozzátette: Az édes pezsgők a legnépszerűbbek, a fogyasztás kb. 70 százalékát teszik ki. 2002-ben az európai uniós szabályozás átvétele miatt, változott a pezsgők édesség szerinti besorolás, megszűnt a félédes kategória, pontosabban 2002 óta a korábbi félédes kategóriába tartozó pezsgőket is félszárazként kell megjelölni. Ez megfelel annak a szemléletnek, melyet egy francia borász így fejezett ki egy Magyarországon megrendezett konferencián: "a fogyasztónak jogában áll, hogy ne tudjon mindent a borról és száraz borivó öntudattal igya kedvenc édes borát", azaz a fogyasztók sokkal jobban szeretik "száraz" megjelöléssel fogyasztani az édes borokat és pezsgőket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Ismét másfél milliárd forint felett a tankerületek adóssága
- Szállodafoglalási roham indult 2025-re Rómában, nyomós oka van
- Újabb ország utcai versenyével bővülhetne a Forma-1-es versenynaptár
- Magyarország lett a kínai vállalati beruházások első számú európai célpontja
- Patthelyzet: erősödik az idegengyűlölet, de az orosz gazdaságnak nagy szüksége lenne a vendégmunkásokra
- Már egy nukleáris ellentámadás sem akadály Észak-Koreának