Az Európai Központi Bank szerint a rohamosan emelkedő élelmiszerárak az egyes tagállamok fogyasztóinak inflációtól való félelmét erősítik. A hivatalos adatok szerint az áremelkedés üteme két éve nem volt ilyen magas - tudósít a Financial Times.
Az élelmiszerárak a leginkább meghatározó termékek a háztartások fogyasztásában, így az inflációval kapcsolatos tapasztalatokat és várakozásokat is ezen jószágok határozzák meg leginkább.
A várakozásokra gyakorolt hatás azért fontos a jegybankok számára, mivel az is befolyásolja a jövőbeni infláció mértékét, így, amennyiben a háztartások úgy gondolják, hogy a jövőben még drágább lesz például az élelmiszer ára, az felfelé irányuló nyomást jelent a valós inflációra. Emellett az EKB aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatosan is, hogy a fogyasztókban felerősíti az infláció miatti félelmeket a média is.
Az Eurostat adatai szerint az eurozóna inflációja a szeptemberi 2,1 százalékról októberre 2,6 százalékkal emelkedett, ez az ütem a leggyorsabb 2005. szeptembere óta. Közgazdászok szerint az emelkedő élelmiszer- és energiaáraknak köszönhetően az év vége előtt akár a 3 százalékot is elérheti az drágulás üteme.
A hitelpiaci válság óta az EKB alapkamatát 4 százalékon tartotta, az emelés veszélye mindeddig nem fenyegetett, ugyanakkor a központi bank kész arra, hogy mégis megtegye ezt, amennyiben úgy látja, hogy az inflációs várakozásokat muszáj lesz kontroll alatt tartani.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








