A megyeszékhelyek és a 80-100 ezres városok telítődése a kisebb települések felé irányítja a hazai piacon terjeszkedő kereskedelmi láncokat, a multinacionális láncok jövő évi terveiben ezért kiemelt hangsúlyt kapnak a kisebb üzletek - írja a Népszabadság.
A hazai piac érdekessége, hogy míg az anyaországokban és Nyugat-Európában az üzletláncok többségében kisméretű üzletekkel rendelkeznek, addig nálunk, a gyors terjeszkedés érdekében mindeddig a hipermarketeket és a fizetőképes vásárlói réteggel rendelkező nagyvárosokat részesítették előnyben a cégek.
Ez a trend most megtörni látszik, és a korábbiakban is a kistelepülésekre fókuszáló hazai láncokon (CBA, Coop, Real), a diszkontokon, valamint a Spar érdekeltségi körébe tartozó üzleteken kívül újabb diszkontláncok, és Express típusú boltjaival a Tesco is megjelenhet a 10-20 ezer fős településeken.
A Tesco a független kisboltok és a diszkont üzletek között szeretné megteremteni az arany középutat, utóbbinál szélesebb kínálat és előbbinél alacsonyabb árat biztosítva. Míg a brit kiskereskedelmi lánc az üzletméret csökkentésének útján halad, addig a magyar piacon eddig nem túlságosan aktív Aldi több, nagyobb üzlettel szeretne részt hasítani a piacból. A cég honlapján leírtak arról tanúskodnak, hogy az üzletlánc a 15 ezer főt meghaladó városokban is keres kereskedelmi ingatlanokat, így elképzelhető, hogy az Aldi is a kisvárosi terjeszkedés egyik fontos szereplője lesz.
Jelenleg a diszkontok a piac 19 százalékát uralják, ez az arány azonban akár már a következő évben 25 százalékra nőhet, mivel az árérzékeny magyar piacon az üzlethelyiséget raktárként is használó, a személyi költségeket leszorító, a szűk, de ezért olcsó kínálattal rendelkező üzletek könnyen teret nyernek.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Bemutatták a speciális, hadseregeknek szánt robotkutyát
- Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése
- Megtámadták a Párbeszéd három aláírásgyűjtő standját, feljelentést tettek
- Közel 40 méterrel szárnyalta túl a síugrás világcsúcsát az olimpiai bajnok
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon