A megyeszékhelyek és a 80-100 ezres városok telítődése a kisebb települések felé irányítja a hazai piacon terjeszkedő kereskedelmi láncokat, a multinacionális láncok jövő évi terveiben ezért kiemelt hangsúlyt kapnak a kisebb üzletek - írja a Népszabadság.
A hazai piac érdekessége, hogy míg az anyaországokban és Nyugat-Európában az üzletláncok többségében kisméretű üzletekkel rendelkeznek, addig nálunk, a gyors terjeszkedés érdekében mindeddig a hipermarketeket és a fizetőképes vásárlói réteggel rendelkező nagyvárosokat részesítették előnyben a cégek.
Ez a trend most megtörni látszik, és a korábbiakban is a kistelepülésekre fókuszáló hazai láncokon (CBA, Coop, Real), a diszkontokon, valamint a Spar érdekeltségi körébe tartozó üzleteken kívül újabb diszkontláncok, és Express típusú boltjaival a Tesco is megjelenhet a 10-20 ezer fős településeken.
A Tesco a független kisboltok és a diszkont üzletek között szeretné megteremteni az arany középutat, utóbbinál szélesebb kínálat és előbbinél alacsonyabb árat biztosítva. Míg a brit kiskereskedelmi lánc az üzletméret csökkentésének útján halad, addig a magyar piacon eddig nem túlságosan aktív Aldi több, nagyobb üzlettel szeretne részt hasítani a piacból. A cég honlapján leírtak arról tanúskodnak, hogy az üzletlánc a 15 ezer főt meghaladó városokban is keres kereskedelmi ingatlanokat, így elképzelhető, hogy az Aldi is a kisvárosi terjeszkedés egyik fontos szereplője lesz.
Jelenleg a diszkontok a piac 19 százalékát uralják, ez az arány azonban akár már a következő évben 25 százalékra nőhet, mivel az árérzékeny magyar piacon az üzlethelyiséget raktárként is használó, a személyi költségeket leszorító, a szűk, de ezért olcsó kínálattal rendelkező üzletek könnyen teret nyernek.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








