Vidékre megy a Tesco - ki lesz a fő vetélytárs?

Pénzcentrum
2007. november 5. 08:45

A megyeszékhelyek és a 80-100 ezres városok telítődése a kisebb települések felé irányítja a hazai piacon terjeszkedő kereskedelmi láncokat, a multinacionális láncok jövő évi terveiben ezért kiemelt hangsúlyt kapnak a kisebb üzletek - írja a Népszabadság.

A hazai piac érdekessége, hogy míg az anyaországokban és Nyugat-Európában az üzletláncok többségében kisméretű üzletekkel rendelkeznek, addig nálunk, a gyors terjeszkedés érdekében mindeddig a hipermarketeket és a fizetőképes vásárlói réteggel rendelkező nagyvárosokat részesítették előnyben a cégek.

Ez a trend most megtörni látszik, és a korábbiakban is a kistelepülésekre fókuszáló hazai láncokon (CBA, Coop, Real), a diszkontokon, valamint a Spar érdekeltségi körébe tartozó üzleteken kívül újabb diszkontláncok, és Express típusú boltjaival a Tesco is megjelenhet a 10-20 ezer fős településeken.

A Tesco a független kisboltok és a diszkont üzletek között szeretné megteremteni az arany középutat, utóbbinál szélesebb kínálat és előbbinél alacsonyabb árat biztosítva. Míg a brit kiskereskedelmi lánc az üzletméret csökkentésének útján halad, addig a magyar piacon eddig nem túlságosan aktív Aldi több, nagyobb üzlettel szeretne részt hasítani a piacból. A cég honlapján leírtak arról tanúskodnak, hogy az üzletlánc a 15 ezer főt meghaladó városokban is keres kereskedelmi ingatlanokat, így elképzelhető, hogy az Aldi is a kisvárosi terjeszkedés egyik fontos szereplője lesz.

Jelenleg a diszkontok a piac 19 százalékát uralják, ez az arány azonban akár már a következő évben 25 százalékra nőhet, mivel az árérzékeny magyar piacon az üzlethelyiséget raktárként is használó, a személyi költségeket leszorító, a szűk, de ezért olcsó kínálattal rendelkező üzletek könnyen teret nyernek.

NAPTÁR
Tovább
2021. május 7. péntek
Gizella
18. hét
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?