Csehország egyik legnagyobb franchise rendszerét működtető cége, a Daos Plus külföldi terjeszkedésbe kíván fogni, melynek keretében az Osztrák-Magyar Monarchia minden utódállamában szeretne megjelenni a prágai Svejk éttermet is üzemeltető vállalkozás. A terjeszkedés első állomása hazánk mellett Szlovákia lehet - írja a Világgazdaság.
A cég már folytatott puhatolózó tárgyalásokat, szerződést azonban mindeddig nem kötöttek. A közép-európai étterem-hálózat a tervek szerint elsőként használná fel és ötvözné a közös monarchiabeli hagyományokat a cseh gasztronómiával.
Az étel- és italválaszték a cseh ízvilágon alapul, a knédli és a sör mellett azonban akár magyar specialitások is helyet kaphatnak az étlapon.
A beruházó az egész országban kutat franchise partnerek után, és a terjeszkedés érdekében olyan konstrukcióba is hajlandók belemenni, hogy a magyar partner a szerződés megkötésekor a franchise licencnek csak egy részét fizeti ki, a maradék összeget pedig egy év múlva törlesztené, amikor a két fél a tapasztalatok fényében újratárgyalja az üzemeltetési feltételeket.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








