Több utazási iroda kínál akciós utakat a nyári kalandokra vágyó leendő utazók számára. Azonban nem árt résen lenni, hiszen nem várt meglepetéseket is tartogathat egy-egy csábító ajánlat.
A megtévesztő akciók miatt indított a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) közérdekű keresetet a Neckermann Kft. ellen, mert álláspontja szerint az utazási iroda jogszabályba ütköző módon nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat a járulékos költségekről. A per egyezséggel zárult, az iroda pedig vállalta, hogy programfüzetében feltünteti a részvételi díj forintban meghatározott összegét, és azt, hogy ez mely szolgáltatásokra nyújt fedezetet. Ezenkívül a tájékoztatóban megfelelő módon jelzi, hogy melyek azok az egyéb díjak, költségek, amelyek a részvételi díjban nem szerepelnek, azonban a fogyasztót terhelik, illetve reklámok, hirdetések esetén feltünteti a részvételi díj összegén felül az egyéb díjak megjelölését, és azt, hogy azok összegéről hol kapható tájékoztatás - írja a Magyar Hírlap.
Megsokszorozódott a panaszok száma az irodákkal szemben: a fogyasztók sokszor csak a fizetéskor szembesülnek azzal, hogy a meghirdetett árnál jóval többet kell fizetniük az utazásért. Ezért olyan irodához forduljunk, ahol tájékoztatnak az utazás teljes költségéről. Megtörténhet, hogy a fogyasztók elfordulnak a tisztességtelen gyakorlatot folytató cégektől, ami a piac megtisztulásához vezethet.
Hasonló gyakorlattal élt már több légitársaság, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) pedig elmarasztaló határozatokat is hozott ilyen ügyekben. Március végén a Malévot büntette harmincmillióra, mert 2004 és 2006 között "a légitársaság nem megfelelő módon tájékoztatott az általa kínált utazási szolgáltatások ellenértékeként fizetendő összegről, az alapdíjhoz kapcsolódó díjtételekről." Korábban pedig a Sky Europe-nak került ötvenmilliójába a versenytörvénybe ütköző repülőjegy reklámozási gyakorlata.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


