Több utazási iroda kínál akciós utakat a nyári kalandokra vágyó leendő utazók számára. Azonban nem árt résen lenni, hiszen nem várt meglepetéseket is tartogathat egy-egy csábító ajánlat.
A megtévesztő akciók miatt indított a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) közérdekű keresetet a Neckermann Kft. ellen, mert álláspontja szerint az utazási iroda jogszabályba ütköző módon nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat a járulékos költségekről. A per egyezséggel zárult, az iroda pedig vállalta, hogy programfüzetében feltünteti a részvételi díj forintban meghatározott összegét, és azt, hogy ez mely szolgáltatásokra nyújt fedezetet. Ezenkívül a tájékoztatóban megfelelő módon jelzi, hogy melyek azok az egyéb díjak, költségek, amelyek a részvételi díjban nem szerepelnek, azonban a fogyasztót terhelik, illetve reklámok, hirdetések esetén feltünteti a részvételi díj összegén felül az egyéb díjak megjelölését, és azt, hogy azok összegéről hol kapható tájékoztatás - írja a Magyar Hírlap.
Megsokszorozódott a panaszok száma az irodákkal szemben: a fogyasztók sokszor csak a fizetéskor szembesülnek azzal, hogy a meghirdetett árnál jóval többet kell fizetniük az utazásért. Ezért olyan irodához forduljunk, ahol tájékoztatnak az utazás teljes költségéről. Megtörténhet, hogy a fogyasztók elfordulnak a tisztességtelen gyakorlatot folytató cégektől, ami a piac megtisztulásához vezethet.
Hasonló gyakorlattal élt már több légitársaság, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) pedig elmarasztaló határozatokat is hozott ilyen ügyekben. Március végén a Malévot büntette harmincmillióra, mert 2004 és 2006 között "a légitársaság nem megfelelő módon tájékoztatott az általa kínált utazási szolgáltatások ellenértékeként fizetendő összegről, az alapdíjhoz kapcsolódó díjtételekről." Korábban pedig a Sky Europe-nak került ötvenmilliójába a versenytörvénybe ütköző repülőjegy reklámozási gyakorlata.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








