Több utazási iroda kínál akciós utakat a nyári kalandokra vágyó leendő utazók számára. Azonban nem árt résen lenni, hiszen nem várt meglepetéseket is tartogathat egy-egy csábító ajánlat.
A megtévesztő akciók miatt indított a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) közérdekű keresetet a Neckermann Kft. ellen, mert álláspontja szerint az utazási iroda jogszabályba ütköző módon nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat a járulékos költségekről. A per egyezséggel zárult, az iroda pedig vállalta, hogy programfüzetében feltünteti a részvételi díj forintban meghatározott összegét, és azt, hogy ez mely szolgáltatásokra nyújt fedezetet. Ezenkívül a tájékoztatóban megfelelő módon jelzi, hogy melyek azok az egyéb díjak, költségek, amelyek a részvételi díjban nem szerepelnek, azonban a fogyasztót terhelik, illetve reklámok, hirdetések esetén feltünteti a részvételi díj összegén felül az egyéb díjak megjelölését, és azt, hogy azok összegéről hol kapható tájékoztatás - írja a Magyar Hírlap.
Megsokszorozódott a panaszok száma az irodákkal szemben: a fogyasztók sokszor csak a fizetéskor szembesülnek azzal, hogy a meghirdetett árnál jóval többet kell fizetniük az utazásért. Ezért olyan irodához forduljunk, ahol tájékoztatnak az utazás teljes költségéről. Megtörténhet, hogy a fogyasztók elfordulnak a tisztességtelen gyakorlatot folytató cégektől, ami a piac megtisztulásához vezethet.
Hasonló gyakorlattal élt már több légitársaság, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) pedig elmarasztaló határozatokat is hozott ilyen ügyekben. Március végén a Malévot büntette harmincmillióra, mert 2004 és 2006 között "a légitársaság nem megfelelő módon tájékoztatott az általa kínált utazási szolgáltatások ellenértékeként fizetendő összegről, az alapdíjhoz kapcsolódó díjtételekről." Korábban pedig a Sky Europe-nak került ötvenmilliójába a versenytörvénybe ütköző repülőjegy reklámozási gyakorlata.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé