Az utóbbi időben sokat hallani a magyar borok túlárazottságáról. Ez egy nagyon kellemetlen fejlemény a magyar borászat számára. Ráadásul nem is igaz. Ténylegesen drágábbak a borok, mint a most beáramló import tömegborok, de természetesen a tömegborok árszintjét nem lehet összevetni a kis mennyiségben készült kézműves borokéval.
Pincészetünk ennek ellenére csökkenti prémium borainak árát. Ezt egyrészt a jobb ár/érték arány elérése érdekében teszi, másrészt, a Strázshegyi birtok megvásárlásával nagyban növekedett a pincészet magas minőségű alapanyag termelése. Így tehát egyszerre csökken az ár és nő a boraink minősége.
A prémium sorozat borai közül a Kékfrankos válogatás, a Bikavér válogatás, a Q és a Cabernet sauvignon ára csökken 20-30 százalékkal. A magyar borpiacon elég ritka az árcsökkenés. Mi azért vállalkoztunk erre, mert míg a korábbi években csupán 20 ezer palack magas minőségű borhoz volt alapanyagunk, addig a múlt évtől, a Strázsahegyi birtok megvásárlásával immár akár 90 ezer palack magas minőségű bort tudunk készíteni saját alapanyagból, a korábbi 20 ezer helyett. Az árcsökkentéssel létrejött ár/érték arány véleményünk szerint nagyon jó piaci pozíciót biztosít pincészetünknek a magyar piacon.
Szent Gaál borok a 3 Michelin csillagos La Pergola étteremben Rómában - 35 eurós rekord export ár magyar vörösborért
A Michelin étteremkalauz nemzetközi tekintélye évtizedek óta töretlen. Immár Magyarországon is egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak neki. Ezért tartjuk eddigi egyik legnagyobb sikerünknek, hogy egy 3 csillagos étterembe 2 vörösborral be tudtunk kerülni. A La Pergola Olaszország öt 3 csillagos éttermének egyike. Marco Reitano a sommelier, aki a L'espresso borkalauzának is vezető szakértője. A kalauzhoz 19 ezer bort kóstolnak meg, és végül 12 ezer kerül bele.
Marco Reitano boraink megkóstolása után 2 tételt választott ki a borlapra. A Passionata-t és a B verzió elnevezésű cabernet sauvignon-t. Tudomásunk szerint Magyarországról elsőként sikerült két vörösborral 3 csillagos étteremben borlapra kerülni a világon. Érdekesség még, hogy a B verzió export ára 35 euró, ami magyar vörös esetében, kiemelkedően magasnak, ha nem egyedinek számít.
Az étterem német séfje, Heinz Beck a nagy újítók sorába tartozik. Konyhája egyik fő jellemzője a könnyedség.
A pincészet borai más Michelin csillagos éttermek borlapjaira is bekerülnek a közeljövőben. Ezek közül az egyik a bécsi Riegi, amely egy csillaggal büszkélkedhet, a másik a Tubenkobel, amely kettővel.
Néhány szó a Strászahegyről:
Régen álmodoztunk arról, hogy egy igazi egységes birtokot hozzunk létre Szekszárd legjobb területén. Álmunk megvalósult. A tavalyi évben megvettük a Strázsahegyi birtokot, összesen 21 hektárt. Ebből 16,5 hektár a strázsahegyi birtok, a többi pedig éppen faluhelyi ültetvényünk szomszédságában található, ahol így összesen 14,5 hektárunk van.
Immár 38,1 hektár igen kiváló minőségű és jó fajtaszerkezetű területtel rendelkezünk, felvásárlásra csak kis mértékben szorulunk rá. A jelenlegi birtokunk termése bőven fedezi a csúcsboraink és középkategóriás boraink alapanyagát, így komoly minőségjavulás várható alacsonyabb árú borainknál is.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








