A klasszikus magyar röviditalok nem halnak ki — sőt, egyre menőbb long drinkek születnek belőlük. Vajon az Unicum képes megújulni? Kattints és tudd meg!
Ismét bizonyítottak a hazai párlatok a szakma legnagyobb közép-európai versenyén, a Destillatán: Magyarország - akárcsak tavaly - bronzérmes lett az összesítésben. A tiroli Kufsteinben megrendezett döntőn 8 ország, 170 főzdéjének 1446 terméke vett részt - Magyarországról 14 műhely, 131 párlattal nevezett. A 16. alkalommal tartott osztrák megméretés hazai Nemzetgyőztese idén a Zimek Manufaktúra lett, de eredményesen szerepelt minden versenyző: a nemzetközi zsűri éremmel összesen 93 magyar párlatot, 4 terméket pedig Az Év Pálinkája kitüntetéssel jutalmazott.
Arany Kapu Zrt.: 1 bronz
Békési Pálinka Zrt.: 1 arany
Bestillo: 1 arany, 7 ezüst és 1 bronz
Brill Pálinkaház: 5 ezüst és 4 bronz
Csalló Kft.: 2 bronz
Fokos Pálinkák: 1 ezüst és 1 bronz
Kökötö Kft. / Thummerer Vilmos: 3 ezüst és 1 bronz
Miskolci Likőrgyár Zrt. / Prekop Pálinkafőzde: 1 ezüst és 4 bronz
Szicsek Gyümölcsszesz és Likőr Üzem Kft.: 4 ezüst és 2 bronz
Vitalis Kft.: 3 ezüst és 1 bronz
Zimek Manufaktúra: 6 arany, 16 ezüst és 4 bronz
Zwack Kecskeméti Pálinka Manufaktúra: 3 ezüst és 2 bronz
Zsindelyes Pálinkafőzde: 1 arany és 3 bronz
A tiroli Kufsteinben szervezett szakmai viadalra összesen 8 ország (Ausztria, Görögország, Magyarország, Németország, Olaszország, Svédország, Szlovákia) 170 főzdéjének, 1446 terméke nevezett. Az Év Pálinkafőzője 2007 aranymedált az abszolút győztes - vagyis az összesített listán legjobb eredményt elért - Edmund Marder (Németország, Schwarzwald) vehette át három, Az Év Pálinkájának választott, maximális pontszámot kapott - tölgyfahordóban érlelt Szilva, Fűszeres Törköly, valamint Vörös Berkenye - párlataival.
A korábbi években alkalmazott szigorú minőségi szabályoknak megfelelően, a döntőn idén is kizárólag a cukor és aroma hozzáadása nélkül készült, 100%-os desztillátumok vehettek részt (ez a pálinka - amely öt éve nemzetközileg védett magyar termék - kifejezés pontos meghatározása is egyben*). A kóstolás során a nemzetközi zsűri négy fő szempont alapján értékelte a párlatokat: az illat tisztasága, az íz tisztasága, a gyümölcs karaktere, valamint a harmónia. Az aranyérmet nyert termékek közül újrakóstolással kategóriánként választják ki az év legjobb párlatait, Nemzetgyőztes címmel pedig a versenyre legalább 5 nevező főzdével és legalább 20 nevezett termékkel induló ország legjobb eredményt elért főzdéje jutalmazható.
Nemzetközileg védett magyar termék
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az Európai Uniós jogszabályoknak megfelelően a pálinka szót csak Magyarország és 4 osztrák tartomány (barackból készült párlataira) használhatja. Azok a termékek, amelyek nem felelnek meg e kitételnek, csak szeszesital néven kerülhetnek forgalomba. Érdekes anekdota az Uniós tárgyalásokról, hogy amikor a pálinka szó használatáért "küzdött" a magyar és a román delegáció vezetője az Uniós plénum előtt, a következő esemény zajlott le. Arra a kérdésre, ki hogyan tudná megindokolni álláspontját arról, hogy országa nyelvében ered a szó és így országának kizárólagos joga volna ezt használni, a magyar külügyminisztérium képviselője fellapozta a román nyelv értelmező kéziszótárt, ahol a következő magyarázat volt olvasható: "A palincã magyar eredetű, gyümölcsből erjesztéssel és lepárlással készülő szeszesital." Az Európai Uniós panel ezzel a kérdést eldöntöttnek tekintette.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








