Hamarosan a ténylegesen megtett út után is fizethetünk úthasználati díjat, szemben a jelenlegi matricás rendszerrel. Az elektronikus fizetést a jármű típusához, az utazás időpontjához és az út besorolásához is hozzá lehetne igazítani - írja a Magyar Hírlap.
Az útdíjfizetési rendszer műszaki alapeleme a járműbe épített miniszámítógép, az úgynevezett on-board unit (OBU), ez lehetővé teszi az automatikus és használatarányos díjszedést. A matricás rendszerrel szemben az egyelőre kísérleti stádiumban lévő elektronikus alapján a ténylegesen megtett útszakaszért fizetnének az autósok. Az igazságosabb díjszabás szerint pedig aki többet utazna, az többet is fizetne az úthasználatért. Ezen felül az úthasználati díjszabást sávosan is ki lehetne alakítani, például az út besorolásának, a jármű típusának vagy az utazás időpontjának függvényében.
A fedélzeti egység működési elve két bevált technológiára épül: a műholdas helyzetmeghatározásra (GPS) és a mobilkommunikációra (GSM). E két technológia újszerű kombinációját alkalmazzák már Németországban is, a tehergépkocsik díjfizetési rendszerében. Az OBU műholdjelek segítségével felismeri saját tartózkodási helyét, és kiszámítja a megtett díjköteles útszakaszok után fizetendő díjakat. Ezeket az adatokat a beépített miniszámítógép egy központi adatközpontba juttatja el. Az adatok alapján az úthasználók rendszeresen innen kapnák meg számlájukat. A rendszer előnye, hogy alkalmazásához nincs szükség hidakra, külön forgalmi sávokra vagy fizetőkapukra, amilyenek a hagyományos díjfizető rendszerek esetén használatosak. A leendő struktúrának alkalmasnak kell lennie az uniós úthasználatidíj-rendszerek együttműködésére is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








