Jönnek a külföldi fuvarozók - szabad a pálya

Pénzcentrum
2007. január 18. 10:30

Hazánk 2004-es európai uniós csatlakozásával vállalta, hogy vasúti pályavonalának 20 százalékát megnyitja a magánvasutak, illetve a külföldi vállalkozások előtt. Utóbbiak azonban láthatóan kivárták a teljes nyitást, amelyre az idén kerülhetett sor, így mintegy 7800 kilométernyi vasúti pályát hatósági engedély birtokában külföldi társaságok is használhatnak - írja a Magyar Nemzet.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A magyar pályákat eddig a MÁV-on, a GYSEV-en és a az újonnan alapított magántársaságokon kívül az eddigiekben csak a külföldi nagyvasutak - a Osztrák Szövetségi Vasút és a Német Vasút - használta, elsősorban transzferforgalomra a magyar társaságokkal együttműködésben.

A vasúti liberalizációval a fuvarozótársaságok székhelyük szerint is megkaphatják a hatóságtól a működési engedélyt a magyar pályák használatára és önállóan fuvarozhatnak. Eddig azonban elsősorban a közepes méretű vállalatok érdeklődtek, a nagyvasutak kivárják a közép-kelet-európai vasúthálózat privatizációt.

A magyar, a román, a lengyel és a szlovén kormányzat is a teherszállítás privatizációja mellett döntött, a szlovák kormány azonban pontosan most vetett gátat a magánosításnak.

A hazai vasúti áruszállító piac jelentősen bővült az elmúlt 15 évben, az előző évben a szállítás főleg a hosszú távú, a tranzit- és az export-import forgalomban bővült, míg belföldön csökkent.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. október 25. hétfő
Blanka, Bianka
43. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?