A Las Vegasban megrendezésre kerülő Nemzetközi Fogyasztói Elektronika Kiállítás minden évben a technikai újdonságok széles körével várja a látogatókat, ám idén a fejlesztések egy része az eddig a technikai forradalomból kimaradt harmadik világ szegényeit célozta.
A Számítógépet Minden Gyermeknek elnevezést viselő alapítvány ugyanis itt mutatta be először a fejlesztések végső stádiumában lévő laptopját, az XO-t, amely kísértetiesen hasonlít a hazánkban is kapható gyermekjátékokra. A látszat azonban ne tévesszen meg senkit, az XO-kat a legmodernebb technológiával szerelték fel.
A világ fejlődő országaiban élő gyermekek számára megtervezett laptopokat minden eddiginél energiatakarékosabb akkumulátorokkal szerelték fel, amelyek a normál 40 watt helyett böngészés közben 3, egy elektronikus könyv olvasása közben pedig kevesebb mint egy wattot fogyasztanak. Az energiahiányos környezetre való felkészülés jegyében a számítógépek egy jojó elv szerint működő generátorral is rendelkeznek.
A tervező csapat vezetője szerint a fő cél elérését, hogy a harmadik világ országai számára is elérhető váljon a szabad információáramlás, csakis a világhálóhoz való csatlakozás biztosításával tuják elérhető közelségbe hozni, ezért a számítógépeket olyan beépített wireless adapterekkel szerelték fel, amelyek nem kevesebb mint 600 méteres távolságból is képesek jelet fogni.
A XO legnagyobb előnye azonban nem a technikában rejlik, hanem annak előállítási költségeiben, amely a jelenlegi állás szerint 130 dollár, de az alapítvány elmondása szerint a végleges ár körülbelül 100 dollár, vagyis 19 ezer forint körül alakul majd. Az alacsony ár a záloga annak, hogy a megcélzott régió országai támogassák a programot, eddig Argentína, Brazília, Nigéria, Líbia, Pakisztán, Tájföld, Uruguay és Ruanda jelezte, hogy támogatja az alapítvány tevékenységét. Ruanda például a következő öt évben minden iskolás korú állampolgárát szeretné számítógéphez juttatni.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Újabb drámai részletek a németországi buszbaleset ügyében
- Itt a pápa húsvéti szertartásainak menetrendje
- MBH Bank: 345,3 milliárd forint korrigált adózás előtti eredmény 2023-ban
- Megemelik a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozóinak a fizetését
- Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
- Kerülje el az M1-est ha a fővárosba tart!