A falusi turizmus európai hete

Pénzcentrum
2005. szeptember 20. 08:17

Európa-szerte egy időben rendezi a falusi turizmus népszerűsítésére indított akcióhetet az Eurogites, az európai országok huszonkét tagországot számláló nemzetközi falusi turizmus szervezete, amely a falusi turizmus értékeire szeretné felhívni Európa figyelmét kampányával.

 
Európa-szerte egy időben rendezi a falusi turizmus népszerűsítésére indított akcióhetet az Eurogites, az európai országok huszonkét tagországot számláló nemzetközi falusi turizmus szervezete, amely a falusi turizmus értékeire szeretné felhívni Európa figyelmét kampányával.
Az akcióhét eseményei – a nemzeti sajátosságok figyelembevételével – párhuzamosan zajlanak az egyes európai országokban. Magyarországon a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége (Fatosz), az Eurogites magyarországi tagja és a Magyar Turizmus (MT)Rt. közösen szervezi az egyhetes programsorozatot. A kampány célja Magyarországon is az, hogy felhívja a figyelmet a hazai falvak turisztikai kínálatára, jelszava pedig: „Kezdje itthon Európa felfedezését!”
Az MT Rt. és a Fatosz azt szeretné elérni, hogy az akcióhét folyamán minél többen ellátogassanak a programok helyszíneire, ahol megismerkedve a magyar falvak turisztikai kínálatával meggyőződhetnek róla, hogy a nyaralás, pihenés tervezésekor érdemes a falusi turizmussal számolni. Az érintetlen falusi környezet, a vidéki emberek vendégszeretete, és nem utolsó sorban a rendkívül kedvező ár-érték arány remélhetőleg sokakat csábít majd a visszatérésre.
Az egyes régiók saját maguk állították össze a programokat, melyeken a részvétel több helyszínen is ingyenes, vagy jelentős kedvezményekkel vehető igénybe. A látogatók idegenvezetők kalauzolásával ismerkedhetnek a helyi kulturális értékekkel, az ökoturisztikai kínálattal, részt vehetnek kézműves bemutatókon, megtekinthetik az agroturisztikai érdekességeket (például kecskefarm, biogazdaság), vagy bekapcsolódhatnak a helyi rendezvényekbe (szüreti felvonulás, egyéb hagyományőrző bemutatók).
A nemzetközi kampány keretében október 7–16. között Európa-szerte összehangolt eseménysorozatra kerül sor, amely tájékoztatást és aktív részvételi lehetőséget nyújt a falusi turizmus megismeréséhez. A programok „átjárhatóak”, vagyis az érdeklődők nem csak a hazai, hanem a külföldi programokon is ingyenesen vagy kedvezményesen tudnak részt venni, ahogy a Magyarországra látogató külföldi turisták is a magyarokkal azonos feltételekkel élvezhetik az akcióhét alatt kínált szolgáltatásokat.
Az idén első alkalommal megrendezésre kerülő akcióhét lesz az egyik témája a Jaltában szeptember 26-28. között megrendezésre kerülő II. Európai Falusi Turizmus Konferenciának is.
A magyarországi részletes program megtalálható az interneten, a Magyar Turizmus Rt. honlapján (www.itthon.hu) és a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége honlapján (www.fatosz.hu) egyaránt. A nemzetközi programokról az Eurogites tagszervezetek honlapjain lehet bővebb információhoz jutni (www.eurogites.org).
NEKED AJÁNLJUK
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. február 3. péntek
Balázs
5. hét
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?