Vértes Ildikó népi iparművész mesélt arról, mitől lesz szeretettel teli és igazán finom a mézeskalács, hogyan készül az a fajta, amely akár évekig is eláll.
A koronavírus-járvány nyomában terjedő gazdasági recesszió ugyan várhatóan még egy jó darabig velünk marad, ám a korlátozások hoztak pozitív dolgokat is az életünkbe. Ilyen például az, hogy a korlátozások miatt sokan átértékelték eddigi vásárlási szokásaikat, és a jövőben - a vírus elvonulta után is - sokkal nagyobb hangsúlyt helyeznek majd a helyi gazdaság támogatására. Utóbbihoz remek alapot nyújtanak a fizikai és online értelemben is egyre szaporodó termelői piacok, ahol vásárlásainkkal a nagy áruházakat, beszállítókat és tömegtermelőket kikerülve kifejezetten helyi termelőktől, kisvállalkozóktól szerezhetjük be a szükséges mindennapi ellátmányt.
Nógrád megyében az elsők között jött létre közösségi összefogás annak érdekében, hogy a helyi mikrovállalkozások és termelők portékái közvetlenül juthassanak el a vásárlókhoz. A másfél havi kényszerű bezárkózás új kezdeményezéseket hívott életre, a fokozatos nyitással pedig lehetővé vált, hogy a települési termelői piacok és a közösségi média felületei összehozzák egymással a vásárlót és az eladót. A "#vegyélhelyit" hívószó olyan termékekre is ráirányította a figyelmet, amelyek létezéséről sokan nem, vagy csak nem közvetlen vásárlási tapasztalás útján tudtak.
Közülük emelt ki most néhányat a HelloVidék: részletek a cikkben!
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








