Mature businesswoman and manager of a printery briefing stuff during a meeting

Tényleg mindent átírt a pandémia? Csak ők élhetnek túl az új világban

2021. május 29. 15:32

Ha valamikor, akkor a járványidőszak különösen rávilágított arra, hogy a sikeres üzleti működéshez nem elég a robotpilóta üzemmód. Ahhoz, hogy a szervezet megfelelően tudjon reagálni a jelenkori kihívásokra tudatosságra van szükség, mind emberi, mind pedig digitális viszonylatban. A változáskezelés egyik legfontosabb alappillére a szervezet felépítése, a humánerőforrás, valamint az infrastruktúra hármasának rugalmas alakítása jelentette, derül ki a válaszokból.

A Liferay szoftvervállalat a szervezeti kultúra- és vezetésfejlesztéssel foglalkozó FranklinCovey Magyarországgal közösen olyan tudásmegosztó kihívást állított össze, amely a pandémiás vagy más nem várt helyzetben a vállalati és személyes vezetői kompetenciák fejlesztéséhez adhat válaszokatA kihívás során öt héten keresztül egy-egy meghatározó témát és kulcsfontosságú kérdést vetettek fel a vállalatok szervezeti, illetve digitális működésével kapcsolatban. A cél az volt, hogy olyan szervezetfejlesztési technikák álljanak össze mind vezetői, mind pedig a digitalizációs kihívások mentén, amelyeket a vállalatvezetők ezután hasznosítani tudnak az üzletfejlesztésben.

Mivel a járvány miatt kialakult rendkívüli időszakban a vállalati döntéshozók eddig ismeretlen helyzetekkel találták szembe magukat, új szervezeti kultúra formálódott, amelynek fontos elemévé vált a szervezetek hibrid működése: a félig online, félig offline munkavégzés. Az összesített válaszokból kiderül, hogy miként oldották meg cégek, vállalatok a kikényszerített változásokat:

1. A jövőkép

A jövőkép megfogalmazásához legelőször az önismereti alapok lerakását tartották a legfontosabbnak a válaszadók. Továbbá az egyéni és a csapat erősségét, illetve a fájdalompontok feltárását. Azt azonban, hogy csapattagok kényelmesen a saját flow csatornájukban mozoghassanak és értéket szállítsanak a vállalatnak, nehéz megvalósítani.

Szóba került még a vezetői példamutatás, illetve az is, hogy nemcsak a csúcsra feljutáshoz kell stratégia, hanem ahhoz is, hogyan maradjunk ott, miközben fejlesszük, képezzük és inspiráljuk magunkat és a csapatot.

A pandémia jelentősen átírta a digitalizációs ütemterveket és a szervezeti jövőképeket. A járvány által kikényszerített fejlesztésekre, mint például a digitalizáció, az infrastruktúra fejlesztések, a pénzügyi és az adminisztratív folyamatok finomhangolása, sokkal több erőforrás ment el, mint ahogyan gondolták a válaszadók.

2. A problémakezelés

A problémák folyamatos toldozgatása csak ideig-óráig jelent megoldást. A válaszadók szerint ebben az esetben is célravezető lehet a példamutatás, ezért nagyon fontos a vezető személyisége, s hogy egyensúlyt találjon a problémamegoldó és a konfliktuskereső vezetői stílus között. Sokat segíthetnek például a partnerek és az ügyfelek visszajelzései is.

3. A döntés

Egy vállalat sorsa elsősorban az objektív, számokkal alátámasztott információkra épül, de ne zárjuk ki a megérzés, az intuíció, és a szerendipitás, azaz „szerencsés véletlen” jelenségét sem, állítják a válaszadók.

4. szempont: változáskezelés

Ahogyan a humánerő fejlődik, úgy képes egy vállalat is fejlődni és változni. Ez az organikus szervezetfejlesztés alapja. De ma már a változást nemcsak a szervezet szintjén kell elkezdeni, hanem az informatika és a digitális platformok szintjén is, állítják a válaszadók. A pandémia által kikényszerített változásokra pontosan akkor volt lehetséges gyorsan reagálni, ha a szervezet, a humánerő és az infrastruktúra hármasa rugalmasan alakítható volt. Azaz sikerült az ügyfélkezelési csatornákat “áttolni” online-ba.

A kihívásunk célja az egyéni önreflexiók ösztönzése, a közös fejlődés és tudásmegosztás segítése volt. A válaszokból kiderül, hogy szegmenstől függetlenül, összességében elmondható, hogy azok a szervezetek voltak képesek a változásra, ahol a vezetői kompetenciák, a szervezeti flexibilitás és a gyorsan mozgatható infrastruktúra hármasa összhangba került és sikerült az online eszköztárakból építkezni

 - foglalja össze Balogh Zsolt, a Liferay közép- és kelet-európai régiójának vezetője.

5. A feladat elvégezve

A közgazdaságtan és a menedzsmenttudomány területén széles körben megfigyelt és tudatosan alkalmazott Pareto-elv szerint tevékenységeink 20 százaléka hozza az eredmények 80 százalékát. Ha ezt az elvet ismerjük akkor lehet fókuszálni azokra a célokra, amelyeket a munkatársainkkal együtt szeretnénk elérni. A hozzászólások megerősítették azt is, hogy az élethosszig tartó tanulás (lifelong learning) elve, a tudásmegosztás hatékonysága és a kollaboráció mennyire fontos ahhoz, hogy a szervezet elérje a kitűzött feladatait.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Megszólalt a magyar befektetési guru: a profit ne a cél, hanem az eszköz legyen

A panelbeszélgetésen megvitatták, hogy mi számít a befektetőnek, mi a fejlődés alapja, illetve hogy mi az alapja a hazai vállalkozásoknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. november 27. vasárnap
Virgil
47. hét
November 27.
Advent (1.)
November 27.
Nemzetközi Aura nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
Private Investor Day 2022/2.
Vegyen részt INGYENESEN a PID2022 kóddal!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. november 26. 19:16