8 °C Budapest
Rear view of businessman having a meeting with his team over a video conference. Back to work after pandemic lockdown with meeting over a video call in office.

Már látják az alagút végét a magyar cégek: így jutnának ki a gödörből

2021. május 19. 19:02

A koronavírus-járvány hatására szinte minden vállalatnak újra kellett értékelnie üzleti stratégáját – derül ki az EY 52 országból 2400 döntéshozó megkérdezésével készült globális kutatásából. A vállalatfelvásárlások fellendülése azt mutatja, hogy a vezetők optimisták, és megkezdték a felkészülést a további gazdasági növekedésre. A válaszadók elsősorban technológiai és digitális szolgáltatásaik fejlesztésével próbálják növelni versenyképességüket a piacon.

Tízből kilenc vállalatnak a bevétele (88%) és a jövedelmezősége (92%) is visszaesett 2020-ban. Ez utóbbi a vezetők kétharmada (69%) szerint már csak a jövő évtől érheti el a pandémia előtti szintet. A megkérdezettek meghatározó része (39%) Európa gazdaságában látja a legnagyobb növekedési lehetőséget. A döntéshozók úgy látják, a piacbővülést a COVID-19 veszélyezteti a leginkább (29%), azonban a kiszámíthatatlan globális üzleti környezet (19%) és az éghajlatváltozás (14%) szintén komoly fenyegetést jelent rá.

A koronavírus-járvány hatásai a felmérésben részvevők többségét (81%) arra kényszerítették, hogy megváltoztassák beruházási terveiket. Az érintett vállalatok közel kétharmada (64%) halasztotta el ezeket a fejlesztési projekteket. A válságot követő, zökkenőmentes működés érdekében a vállalatok többségének (66%) felül kellett vizsgálnia üzleti stratégiáját és eszközportfólióját is.

A működés gyökeres átalakítását követően a társaságok ismét arra összpontosítanak, hogy megerősödjenek és megtalálják az utat a jövőbeni növekedéshez. Ebben kulcsfontosságú technológiai képességeik fejlesztése, amelynek egyik hatékony módja a felvásárlás

– mondta Dr. Vaszari Péter, az EY Stratégia és Tranzakciós Tanácsadás Üzletág vezetője. A 2020 első hat hónapjában tapasztalható drámai csökkenés után a vállalatfelvásárlások 123 százalékkal nőttek a második félévben és globálisan elérték a 2320 milliárd dollárt. Az élénkülés folytatódni látszik, mivel a döntéshozók közel fele (49%) tervez akvizíciókat a következő 12 hónapban, ami meghaladja a korábbi felmérések 11 év alatt mért átlagát (47%). A befektetők elsősorban a pénzügyi szolgáltatások, a telekommunikáció, a technológia, az autóipar és az élettudományok területén lesznek a legaktívabbak. A járvány következményeképpen a válaszadók csaknem kétharmada (63%) a digitális felkészültség, 57 százalékuk pedig a vásárlói elkötelezettség erősítése érdekében növelné befektetéseit.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 16. kedd
Csongor
16. hét
Április 16.
A hang világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem