Zöld Lendület Hitelprogram néven, új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB).
A pandémia következtében a cégek forgóeszköz-menedzsmentjére fokozott nyomás nehezedik. Jelen helyzetben a cégek vezetőinek fel kell készülniük számos korábban elképzelhetetlen eshetőségre és tisztában kell lenniük a cég működésében rejlő tartalékokkal. Ennek kapcsán részletesen fel kell mérniük cégük jelenlegi likviditási helyzetét, a lehetséges változásokat, azok cégre gyakorolt hatásait és fel kell készülni ezen hatások kezelésére a megfelelő tartalékok kialakításával.
Kulbert Miklóssal, az UniCredit Bank Kereskedelem-finanszírozás és Faktoring területének vezetőjével azokról az aranyszabályokról és teendőkről beszélgettünk, melyeket minden cégvezetőnek érdemes megfogadnia és elvégeznie, hogy felkészülten és hatékonyan menedzseljék cégük forgóeszköz igényét még a pandémia miatt akár drasztikusan változó környezetben is.
Cikksorozatunk keretében érintettük már a forgóeszköz-optimalizálás fontosságát, a forgóeszköz-menedzsment hatékonyságát növelő és a kockázatokat csökkentő eszközök széles palettáját. Mindezek kiindulópontja, hogy a cégek tisztában legyenek jelenlegi pozíciójukkal és az esetlegesen bekövetkező változások lehetséges hatásaival és legyenek felkészültek, hogy gyorsan és hatékonyan tudjanak reagálni.
Önmagunk megismerése
Személyes fejlődésünk kiindulópontja is a megfelelő önismeret, nincs ez másképp a cégek forgóeszköz-hatékonyságának javítása terén sem.
Érdemes áttekinteni a cég készletleltárát, kétes vevőkövetelés-állományát és likvid eszközeit, melynek mély ismerete a legfontosabb kiindulópontja egy válsághelyzetre való felkészülésnek. Ezek részletes áttekintésével nem érheti a céget olyan meglepetés, hogy likvidnek hitt eszközeiben álló pénzeszközéhez mégsem tud hozzájutni szükség esetén vagy éppen fordítva, nem számolunk olyan eszközökkel, melyekből akár rövid távon likviditáshoz juthatunk - fejtette ki Kulbert Miklós.
Kapcsolattartás a legfőbb partnereinkkel
Triviálisnak tűnik, de kiemelten fontos, hogy a cégek partneri kapcsolataikat tudatosan kezeljék. Partnereiket, ideértve vevőiket és szállítóikat is, sorolják be aszerint, hogy kik kritikusak, fontosak, elhanyagolhatóak a cég stabil működésének fenntartása szempontjából. Lehetőleg a kritikus partneri kapcsolatok számát meg kell próbálni csökkenteni, ilyen esetekben alternatív beszállítók és új vevőkapcsolatok felkutatása kiemelten fontos lehet. A pandémia elmúlt időszaka bizonyította, hogy egy-egy beszállító vagy vevő esetleges kiesésére, illetve az abból eredő jelentős kockázatok kezelésére lehetőség szerint fel kell készülni.

Partnereink kapcsán nagyon fontos még az aktív kapcsolattartás, a folyamatos párbeszéd, a partnerek monitoringja, mert ezek alapján az esetleges problémák igen korai szakaszban felismerhetőek, az intenzív és folyamatos kommunikáció pedig segíthet abban, hogy az ellátási láncban keletkező zavarok - akár fizetési haladék nyújtásával, illetve banki követelésvásárlási konstrukció kialakításában való közreműködéssel - megoldódjanak és ezáltal biztosított legyen a kiemelt partnereink stabil működése. A sokkszerűen változó környezet emellett megköveteli a cégvezetőktől, hogy akár évtizedes együttműködés kereteit felülvizsgálják, ideértve akár a megrendelés-előrejelzés folyamatos elvárását, frissítését, az árak és fizetési feltételek, elvárt biztosítékok módosítását.
Felkészülni az ismeretlenre
Miután felmértük a cégünk jelenlegi belső helyzetét és partnerkapcsolatok adottságait, érdemes terveznünk.
E kapcsán már az önmagában is egy meghatározó tényező, hogy a gyakoriságot megfelelően válasszuk ki és azt amennyiben szükséges változtassuk, mert kritikus helyzetben akár napról napra jelentősen változhat a cég likviditási pozíciója.
Emellett fontos, hogy a tervezést végezzük el szélsőséges helyzetekre is (például a legfontosabb vevőpartnerek jelentős fizetési késedelme, a kereslet megszűnése, beszállítók nem teljesítése), végezzünk stressz tesztet és azonosítsuk a működésünkben a kritikus tényezők kapcsán azokat az indikátorokat, mutatókat (például vevő forgási sebesség, készletállomány mértéke, készpénzállomány, megrendelés volumene), amelyek folyamatos nyomon követése segít előre jelezni a várható problémák kialakulását.
Ennek feltérképezésében segít az UniCredit Bankon belül egy külön forgóeszköz-finanszírozási specialistákból álló csapat, valamint ezen tényezők figyelembevételével segítünk ügyfeleinknek olyan alternatív, testre szabott forgóeszköz-optimalizálási megoldások kialakításában, melyek megfelelő tartalékot jelentenek a kritikus időszakok átvészeléséhez miközben a cégek finanszírozási kockázatait is csökkentik - magyarázta az UniCredit Bank Kereskedelemfinanszírozás és Faktoring területének vezetője.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








