Gálvölgyi János, a Kossuth- és Jászai Mari-díjas színművész ritka őszinteséggel beszélt anyagi helyzetéről.
Tisztelet, a határok kijelölése és egymás munkájának az elismerése - többek között ezeket sorolta a HelloVidéknek adott interjújában Bostayné Papp Éva, a Labours Hungary Kft. szervezetfejlesztője annak kapcsán, hogyan lehet jól levezényelni családi cégek átadás-átvételét. Mint mondta ugyanis, országszerte a kisvállalkozások jelentős részének ez egy komoly problémája, ami akár csődbe is viheti a céget.
A fővárosi és a vidéki családi vállalkozásoknak egyaránt a generációváltás az egyik legkomolyabb problémája - mondta a szakember. "Az, amit ma tesznek a vezetők egymással, mint családtagok, és ahogyan kezelik a váltás időszakát, annak hatását a család valamennyi tagja, de még az unokák is érezni fogják, de legfőképp a szervezet sínyli meg, ha nem jól kezelik" - fogalmazott.
Elmondta, hogy fontos, hogy egy átadó vezető felelősen felkészítse a leendő menedzsmentet, aki nyitott legyen a múltbéli tapasztalatok befogadására. Legyenek tisztelettel egymás iránt, jelöljék ki a határokat, ismerjék el egymás munkáját és hagyjanak mozgásteret a másiknak - sorolta, mik kellenek a jó átadás-átvételhez.
Hozzátette, hogy látott olyan cégátadást, amikor az apa tudatosan egyik napról a másikra kilépett a cégből, a fiú szabad kezet kapott, de három év múlva kijelentette, hogy jövőjét máshol képzeli el. Mások viszont a sírig akarják kísérni a céget, amit felelőtlenségnek tart, mint elmondta: volt, hogy egy gyártócég átadása az apa halála miatt sosem fejeződött be.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








