Szilveszterkor továbbra sem tiltják be a tűzijátékokat Budapesten, ugyanakkor az idei évben a korábbinál jóval szigorúbb feltételek mellett lehet használni őket.
Az MNB 45 millió forint bírságot szabott ki az AGY69 AG-re az AKKO Invest Nyrt. tőzsdei kibocsátó részvényeire vonatkozó nyilvános vételi ajánlattételi kötelezettsége elmulasztásáért, illetve azért, mert több alkalommal nem jelentette be a kibocsátóban szavazati joga küszöbértékének megváltozását.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) hivatalból piacfelügyeleti eljárást folytatott a svájci székhelyű AGY69 AG-nál, azt vizsgálva, hogy a társaságnak az AKKO Investment Nyrt.-ben való befolyásszerzése kapcsán sérültek-e a tőkepiaci törvénynek (Tpt.) a nyilvános vételi ajánlattételre, illetve a szavazati küszöbök átlépéséhez kötődő bejelentési kötelezettségre vonatkozó rendelkezései.
Mint a jegybank a beszerzett bizonyítékok alapján megállapította, az AGY69 AG tavalyi részvényszerzése nyomán két alkalommal, összességében mintegy másfél hónapon keresztül 33 százalékot meghaladó befolyással rendelkezett a kibocsátó társaságban. Ennek ellenére sem tett - a befolyásszerzést megelőzően a jogszabály szerint kötelező - nyilvános vételi ajánlatot az AKKO Investment Nyrt. valamennyi részvényére és valamennyi részvényese számára.
A vizsgálat szerint emellett az AGY69 AG 2019-ben összesen 14 alkalommal lépte át úgy a kibocsátóban meglévő szavazati jogára vonatkozó küszöbértékeket, hogy - elmulasztva bejelentési kötelezettségét - e változásokról egyik esetben sem tájékoztatta közvetlenül az MNB-t.
A jegybank így megállapította, hogy a társaság két alkalommal is megsértette a Tpt. kötelező nyilvános vételi ajánlat útján történő befolyásszerzésre vonatkozó, s több ízben a szavazati jog mértékének bejelentésére irányadó rendelkezéseit. Az előbbi jogsértés miatt az MNB 40 millió forint piacfelügyeleti, a bejelentési kötelezettség elmulasztása miatt pedig 5 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki az AGY69 AG-re, s kötelezte a továbbiakban a vonatkozó jogszabályi rendelkezések betartására.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A piacfelügyeleti bírságösszeg meghatározásakor enyhítő körülmény volt, hogy az AGY69 AG egyik befolyásszerzése csak kismértékben haladta meg a 33 százalékos mértéket; a felügyeleti bírságösszeg meghatározásánál pedig az, hogy a társaság egyes esetekben közvetett módon tájékoztatást adott szavazati küszöbértékének változásáról. Mindkét jogsértés vonatkozásában az MNB enyhítő körülményként értékelte, hogy a társaság a jegybanki vizsgálat során segítette a tényállás tisztázását, illetve, hogy a kibocsátó közepes és kis kapitalizációjú, valamint szűkebb befektetői körrel rendelkezik. Súlyosbító körülménynek számított viszont egyebek közt, hogy mindkét jogsértésre több alkalommal került sor, s a szavazati jog mértékében beállt, be nem jelentett változások négy esetben jelentősek voltak.
A befolyásszerzési szabályok megsértése különös súlyú a tőkepiac biztonságos és zavartalan működésének és tisztaságának követelménye szempontjából. A megalapozott tőkepiaci döntéshozatalhoz - a részvénytulajdonosok érdekeinek védelmére is figyelemmel - ugyanis nélkülözhetetlen a befolyásszerzési szándék nyilvánossága, a nyilvánosan működő részvénytársaságok tulajdonosi struktúrájának áttekinthetősége, s az erről nyilvánosan elérhető információk objektivitása.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








