Összesen 8 millió forint bírságot rótt ki az RTL-re a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Kanapéhuszárok című műsorszám két epizódja miatt.
A koncertek száma 10 százalékkal csökkent egy év alatt, a digitális értékesítés viszont 800 millió forinttal nőtt. Négy éve tart a folyamatos növekedés.
Idén is közé tették a szokásos, éves zeneipari jelentést, az IFPI Global Music Report, az Artisjus, az EJI és a Mahasz saját adatai, valamint a nyilvánosan elérhető rádióhallgatottsági adatok alapján készült tájékoztatóból kiderül, hogy a hangfelvétel-iparág 9,7 százalékot nőtt 2018-ban - ez az IFPI által mért legnagyobb éves növekedés eddig - írja a Világgazdaság. A folyamatos növekedés ráadásul már négy éve tart. A digitális és a jogkezelési szegmens nőtt, a fizikai szegmens tovább csökkent.
A ProArt Zeneipari jelentés 2019 szerint az Artisjus által közvetlenül képviselt, még élő szerzők száma körülbelül 30 ezer fő. A regisztrált zenészek között erősen felülreprezentáltak a férfiak: a szerzők 83 százaléka, az előadóművészek 79 százaléka férfi. Életkorukat tekintve pedig a zenészek 55 százalékát a 30-50 év közöttiek adják mind a szerzők, mind az előadók között.
Az Artisjusnál évente körülbelül 1200 új szerző regisztrál. Az új regisztrálók között évről évre egyre több a nő, 2018-ban már 21 százalék. Emellett az új regisztrálók között többségben vannak a 30 alattiak, ráadásul a regisztrálási életkor egyre korábbra tolódik. Mind a huszonévesek, mind a 20 év alattiak aránya évről évre nő.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza