A karácsonyi vásárok évről évre turisták tízezreit vonzzák Budapestre, miközben a hazai látogatók egyre gyakrabban panaszkodnak a tömegre és az elszálló árakra.
Az államnak, a vállalkozóknak és a magánszemélyeknek is kedvez az adótudatosság erősödése, hiszen egyszerre segíti a bevételek növelését, a közterhek csökkentését és a feketegazdaság visszaszorítását - mondta Izer Norbert a Pénzügyminisztérium (PM) adóügyekért felelős államtitkára.
Izer Norbert felmérésekre hivatkozva megjegyezte, hogy a közszolgáltatások finanszírozási hátterét, a közbiztonság, az oktatás, az egészségügy és más közjavak, ellátórendszerek költségigényét kevesen látják át, de tisztában vannak azzal, hogy ezek a szolgáltatások drágák, saját forrásból nehezen fedezhetők. Magyarországon számítástól függően 50-60 adónem létezik, a bevételek csaknem háromnegyede a 10 legnagyobb adóból jön össze.
Az államtitkár a kedvező nemzetközi tapasztalatok miatt is szorgalmazta az adótudatossági kampányokat, és annak a tudatosítását, hogy az adórendszer nem csupán kötelezettségeket, hanem kedvezményeket is tartalmaz. Véleménye szerint az érintettekhez eljutó felvilágosításnak is köszönhető, hogy a kisvállalatok tételes adóját (kata) és a kisvállalati adót (kiva) igénybe vevők száma néhány év alatt a többszörösére nőtt, noha a bevezetést követően kevesen éltek ezekkel a lehetőségekkel.
A tisztességes adózás és a hatékony adóbeszedés akár több százmilliárd forinttal is bővítheti évente az adóbevételt. Ekkora nagyságrendet jelentett például, hogy csökkent a be nem szedett áfa aránya 22 százalékról az uniós átlagot közelítő 13 százalékra - mondta Izer Norbert.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.








