Egy hazai kisvállalkozó keserű Facebook-posztban írta le, hogyan szorítja sarokba a globális import és a hazai piaci viszonyok.
Idén az 50 ezret is meghaladhatja a cégtörlések száma a tavalyi 41 ezer után, novemberben 4788 társas vállalkozás szűnt meg, amivel az elmúlt három hónap az eddigi legrosszabb periódussá vált a magyar cégstatisztikában - közölte az Opten céginformációs szolgálat csütörtökön az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint november végéig 46 500 társaság szűnt meg Magyarországon.
A közlemény idézi Pertics Richárdot, az Opten vezetőjét, aki elmondta: a kiugróan magas megszűnési ráta az adóhatóság és a cégbíróság 2014 nyarától idén nyárig tartó erőfeszítésének eredménye, amelynek keretében megkísérelték kiszűrni a cégvilágból az adminisztratív kötelezettségeiket nem teljesítő vagy a tulajdonosok által teljesen magukra hagyott vállalkozásokat.
Az igazgató szerint sikeres volt a hatóság aktív kényszertörlést elrendelő kampánya, több tízezer bizonytalan hátterű, sokszor közterheket sem viselő vagy csak számlázási célokat szolgáló vállalkozást szüntettek meg.
Az Opten vezetője kifejtette: míg 2013-ban 604 ezer működő vállalkozás volt országszerte, számuk mára 570 ezer alá esett, miután sokkal kevesebb céget alapítanak, mint amennyi megszűnt ez elmúlt másfél évben. A megmaradtak azonban valamivel jobb likviditási helyzetben vannak, nagyobb forgalmat realizálnak, és eredményesebben működnek, mint korábban - tette hozzá.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A közleményben kitérnek arra, hogy a cégalapítások száma a 2010-es évek elejéhez képest lényegében megfeleződött Magyarországon, míg akkoriban négyezer új társaság alakult havonta, most kétezer. Pertics Richárd szerint a cégalapítások számát jelentősen visszaveti a nehezen kiszámítható gazdaságpolitika, illetve a konjunktúrába vetett bizalom is csekély, így kevesebb vállalkozó szellemű tőketulajdonos szánja rá magát, hogy új kihívásokat keressen. Az Opten vezetője szerint az adminisztrációs terhek, az adók és a gyorsan változó jogszabályi környezet sem kedvez a vállalkozások indításának.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








