A közönség nagyjából 60%-a magyar. A külföldiek közül egyre többen jönnek tudatosan, egy-egy kiállítást megnézni. De van egy alig ismert biznisze is a múzeumnak...
Egyre szokatlanabb helyeken ellenőriz a NAV: nemrég például meglepő fordulatot vett néhány vendéglátós napja, amikor egy városligeti piknikre ételeket, italokat szállítottak ki. A megrendeléseket átvevő, bulizó társaság annak rendje és módja szerint kifizette a cechet, majd igazolványaikat felmutatva közölték "A Nemzeti Adó- és Vámhivataltól vagyunk és próbavásárlást végeztünk".
A negatív tapasztalatok miatt a NAV augusztus eleje óta koncentráltan - egy-egy helyszínre naponta akár többször is visszatérve - ellenőrzi a főváros belső kerületeiben működő vendéglátóhelyek nyugtaadási fegyelmét. A teljesebb kép érdekében az ételkiszállítást is vizsgálják.
Ennek az ellenőrzési sorozatnak a részeként néhány fiatal revizor - mintha csak egy laza délutáni piknikre készülnének - a VI. és a VII. kerület különböző éttermeiből étel- és italkiszállítást rendelt a városligeti tóhoz.
a cech végösszegét csupán - a vásárlók megtévesztésére alkalmas, első ránézésre szabályos pénztárgépi nyugtának látszó - pincérblokkon tüntették fel. A futárok meglepődve, de együttműködve vették tudomásul az ellenőrzést, mely többük foglalkoztatási jogviszonyának rendezetlenségét is feltárta. A bírság egyenként akár milliós nagyságrendű is lehet - tájékoztatta a Pénzcentrumot a NAV.
A vendéglátóhelyekre koncentráló, az adózási fegyelem javulását célzó átfogó ellenőrzési sorozatot a NAV folytatja, és változatos módszerekkel - akár szokatlan helyen és időben - vizsgálja a szektor azon képviselőit, amelyeknél az online pénztárgéprendszer adatai alapján valószínűsíthető a bevételek eltitkolása.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








