A jelek szerint nem igazán érinti az évek óta tartó recesszió Európa szupergazdagjait, inkább fordítva: épp a fogyasztói árak emelkedése miatt nő a vagyonuk. Németországban ugyanis épp az alacsony árakat kínáló diszkontláncok tulajdonosai állnak a leggazdagabbak listájának élén, mesés vagyonnal.
Egy friss kimutatás szerint idén is az Aldi diszkontlánc alapítója, Karl Albrecht áll a német szupergazdagok listájának élén. A Manager Magazine októberben kiadott listáját ismét a 92 éves üzletember vezeti, 17,2 milliárd eurós (4700 milliárd forintos) vagyonával (a Forbes magazin listája szerint Albrecht a világ 10. leggazdagabb embere).
Persze ha az agg milliárdos megszorulna, nem kellene sokat gondolkoznia azon, kitől is kérjen kölcsön: a lista második helyén ugyanis unokaöccsei, Bertold és ifjabb Theo Albrecht szerepelnek, 16 milliárd eurós vagyonukkal. A vállalatot alapító testvérpár másik tagja, Theo Albrecht két éve, a világ egyik leggazdagabb embereként tért örök nyugalomra; a 88 éves milliárdost a németországi Essen városában érte a halál. Életére jellemző, hogy halálhírét csak a temetés után hozták nyilvánosságra.
Karl Albrecht egyik utolsó ismert fotója
Az Aldi gyökerei 1913-ig
nyúlnak vissza, mikor Theo és Karl Albrecht édesanyja egy kis boltot
nyitott Schönenbeck-ben, a Németország nyugati részén fekvő Essen egyik
külvárosában. Karl Albrecht 1920-ban, öccse Theo 1922-ben született.
Édesapjuk munkás volt: bányászként, majd péksegédként dolgozott.
Theo kamaszévei alatt saját boltjukban tanonckodott, míg Karl egy fűszerüzletben szerzett gyakorlatot. Karl a második világháború alatt a német hadseregben szolgált. A háború befejezése után, 1946-ban a fivérek átvették anyjuk üzletének irányítását, és hamarosan újabb üzletet nyitottak a környéken. 1950-re - azaz négy évvel később- az Albrecht-fivéreknek a Ruhr-vidéken már 13 üzletük volt.
A testvérek üzletpolitikája radikális újdonságnak számított a korabeli piacon: a megengedett maximális árból 3 százalékot engedtek, gyakorlatilag minden terméknél. Arra is mindig nagy figyelmet fordítottak, hogy nehogy olyan áru legyen a polcaikon, ami nem fogy el. Annyi nyereséget értek el, amennyit csak lehetett: nem reklámoztak, nem árultak friss árut, és kis alapterületűnek hagyták meg boltjaikat. Amikor igazán beindult az üzlet, a két testvér összekülönbözött: a pletykák szerint azon vesztek össze, hogy az üzleteikben áruljanak-e dohányterméket.
Így 1962-ben bevezették az Aldi (az Albrecht DIscount rövidítése) márkanevet, és 1966-ban kettéváltak: Theo kapta Németország északi, Karl pedig a déli piacait. A két csoport mind pénzügyileg, mind jogilag önálló. Néhány esetben - ha az üzleti érdek úgy kívánja- például sajátmárkás termékek elkészítésénél és a beszállítókkal folytatott tárgyalásokon egy cégnek mutatkoznak.
Szlovákiából előzték be a magyar Tescót - KATTINTS!
A
testvérek ugyanakkor meglehetősen visszahúzódva éltek, kimondottan
kerülték a médiában való megjelenést. Háttérbe húzódásuknak egyik
magyarázata lehet az is, hogy 1971-ben Theo emberrablók fogságába
került, és csak 3 millió dolláros váltságdíj fejében engedték szabadon. A
hetvenes évek óta nem találni róluk készült hiteles fényképet. 1993-ban
az Albrecht-fivérek lemondtak igazgatói posztjukról.
Sosem találnád ki, ki a harmadik...
Talán nem meglepő, hogy a leggazdagabb németek listájának harmadik helyét is egy diszkontmilliárdos foglalja el: Dieter Schwarz-nak, a Lidl tulajdonosának becsült vagyona "mindössze" 12 milliárd euró.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az 1930-as évek elején Németországban Josef Schwartz élelmiszerkereskedő céget alapított, Schwarz Lebensmittel-Sortimentsgrosshandlung néven. Néhány év múlva csatlakozott hozzá egy nyugdíjas tanár, Ludwig Lidl, közösen pedig létrehozták a Lidl&Schwarz Élelmiszer Nagykereskedést.A tomboló gazdasági világválság idején az alapítók üzleti stratégiája az volt, hogy ellátják az elszegényedett, a rohamtempójú infláció miatt szenvedő családokat olcsó, mégis a körülményekhez képest jó minőségű élelmiszerrel.
Így vásárolunk a jövőben: integetünk a tévének, hozzák az ebédet - KATTINTS!
Később a vállalat tevékenysége több területre vált szét: a diszkont-élelmiszerüzlethálózat a Lidl cégnév alatt, illetve a hipermarketek és önkiszolgáló áruházak a Kaufland és Handelshof néven váltak ismertté. 1977-ben Josef Scwarz fia, Dieter Schwarz megalapította azt az áruházláncot, amit ma is ismerünk. Az első Lidl diszkontáruház 1973-ban nyílt meg Ludwigshafenben, a nagy konkurens, az Aldi mintájára. Schwarz ekkor megvette a Lidl nevet apja társától.
Dieter Schwarz
A 80-as évek végéig tartó erőteljes németországi és a 90-es évek elejétől fokozódó nemzetközi expanziónak köszönhetően mára Európa szinte összes országában - és világszerte egyre több helyen- találkozhatunk Lidl- áruházakkal.
A diszkontok megállathatatlanok
A fenti adatok azért is érdekesek, mert Németországban komoly veszteségek érték a kiskereskedelmi szektort - például a Schlecker drogériahálózat összeomlása-, igaz, a diszkontok továbbra is tarolnak, piaci helyzetük egyre erősebbnek mondható.
Nincs ez másként Magyarországon sem: tavaly nálunk lelassult a boltláncok terjeszkedése 2010-hez képest a múlt év során legnagyobb ütemben a Lidl és az Aldi növelte bolthálózatát.
Óriási blama a Magyar Postánál: rengeteg magyar adatai szivárogtak ki, bárki szemezgethetett belőlük
Március 28-tól minden magyarországi webshop köteles lesz felajánlani ügyfeleinek a Magyar Postával történő kiszállítás lehetőségét.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Elköltözik Szemesről a legendás balatoni filmfesztivál
- Újabb drón roncsait találták meg román területen
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea