Hazai cégvezetőket megszólaltatva a kedvezőtlen magyarországi beruházási és gazdasági kilátásokról számolt be részletesen a Bloomberg hírügynökség. Az összkép rendkívül szomorú: a nemzetközi vállalatok hazai cégei hiányolják a kiszámíthatóságot és felróják az új adókat (válságadók, chipsadó), amelyek rombolták a befektetők bizalmát. Pedig beruházások nélkül Magyarország sem számíthat gazdasági növekedésre és félő, hogy a régió leszakadó gazdasága lesz.
A hírügynökség a népegészségügyi termékadóval, közismertebb nevén a chipsadóval kezdi beszámolóját. A 2010-es tervek szerint a magyar snackgyártó, a Chio Magyarország Kft. plusz forrásokat kapott volna a kölni anyacégétől, az Intersnack Knabbergebaek GmbH-tól, de aztán jött a chipsadó. Az új adó tavalyi bevezetése azzal a következménnyel járt, hogy az anyacég nem a magyar leányának adta a forrást, hanem más, nem németországi üzemének. Letöröltek bennünket a térképről és egészen addig nem is foglalkoznak Magyarországgal, amíg nem változnak a jogszabályok - fejtette ki a hírügynökségnek Ágyai Szabó Gábor, a Chio illetékese.
Kozma László, egy német anyacég által működtetett vállalkozás ügyvezető igazgatója elárulta a hírügynökségnek, hogy idén már három üzleti tervet dobott el a változó szabályok miatt. Mindez oda vezetett, hogy a tőkejellegű kiadásokat visszavágta a vállalat és 10 százalékkal csökkentette a foglalkoztatottak számát. A tulajdonosunk nem érzi úgy, hogy a jelenlegi üzleti környezet elősegíti a jövőbeli beruházásokat Magyarországon - tette hozzá.

Az AstraZeneca, az Egyesült Királyság második legnagyobb gyógyszergyártója klinikai kutató és fejlesztő központját Varsóban állította fel Budapest helyett és csökkentette a klinikai vizsgálatok magyarországi számát is a kedvezőtlen piaci körülményekre hivatkozva - nyilatkozta a hírügynökségnek Heringh Alexandra országigazgató, aki a drámai változások közé sorolta a gyógyszerkassza lefelezését, a gyakran változó jogszabályi környezetet és a szektorra kivetett többletterheket. Mostanra nyilvánvalóvá vált a rendkívül kedvezőtlen magyarországi környezet. Jelentős létszámleépítések történtek a szektorban, miközben a fő beruházások teljesen hiányoznak, a kapacitásokat csökkentik, vagy más országba helyezik át - magyarázta.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








