Padlón a barkácspiac Magyarországon, nehéz helyzetben a festékgyártók

Pénzcentrum
2012. május 13. 14:04

Növelni tudta árbevételét a tavalyi esztendőben hazánk meghatározó festék- és vakolatgyártója, a Poli-Farbe Vegyipari Kft. Jól startolt a festékgyár által életre hívott shop-in-shop koncepció is az első hónapok üzleti eredményei alapján. A Pannon Festék Hálózat lapunkat arról tájékoztatta, hogy már 140 szakkereskedés csatlakozott hozzájuk.

A vállalat árbevétele évek óta dinamikusan növekszik annak ellenére, hogy az építőipar és a barkácspiac egyértelmű hanyatlásban van Magyarországon. A Poli-Farbe üzleti eredményeit nagyban befolyásolta a magas benzinár, illetve a forint rossz helyzete a dollárhoz és az euróhoz képest, mivel az alapanyagok jelentős részét a cég külföldi forrásból szerzi be. A vállalat a költségeknek csak egy részét tudta továbbhárítani a vásárlóira.

A 33 milliárdosra becsült hazai festékpiac forgalmának 70 százalékát három nagyvállalat adja, közülük a Poli-Farbe az egyetlen, amelyik gyártó cég és magyar tulajdonban van. A festék vásárlások döntő hányada a szakkereskedésekben zajlik, a hipermarketeket és barkácsáruházakat ritkábban választják a vásárlók, így a Poli-Farbe árbevételének döntő hányadát is a szakkereskedések adják. A vállalat a közös fellépés, az egységes kommunikáció és a magyar vásárlók megnyerése érdekében életre hívta a Pannon Festék Hálózatot tavaly ősszel, amelyhez eddig 140 magyar tulajdonú szakkereskedés csatlakozott.

Piackutatások szerint az egy főre jutó festékvásárlás tavaly az 1998-as szintre esett vissza. A Poli-Farbe a festék piac szűkülését, a kereslet további csökkenését és agresszív árversenyt prognosztizál az idei esztendőre azzal, hogy a szakkereskedések egy része nem lesz képes életben maradni. A vállalat emiatt racionalizálja működését és jobban koncentrál azon célcsoportok felé, akik jelentősebb felújítások helyett a festésben látják az otthonszépítés megoldásait.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm