Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Minden vállalkozásnak 60 napon belül rendezni kell a tartozásait - derül ki egy uniós irányelv tervezetéből. Aki nem fizet, arra késedelmi kamatot és 40 eurós bírságot szabnak ki.
Tömegesen juttat csődbe vállalkozásokat Európa szerte az, hogy üzletfeleik késve fizetnek. E jelenség ellen az Európai Unió szigorúan fel kíván lépni. A Világgazdaság cikke szerint Brüsszel a közintézményeket és a magánvállalkozásokat is arra kötelezné, hogy fizetési kötelezettségeiket határidőre teljesítsék. Brüsszelben egy irányelv készül, amely kimondja: 60 napon belül fizetni kell az üzleti partnereknek. Ha ezt az előírást valaki nem tartja meg, késedelmi kamatot kell fizetnie. A késedelmi kamat mértékéről eddig nem sikerül megállapodni, a tervek szerint az valahol 7-9 százalék között lenne. A kamaton kívül a késve fizetőre 40 eurós bírságot is kirónának.
Az irányelv tervezetében azonban van egy kiskapu. A szöveg szerint a 60 napos határidő csak akkor él, ha a szerződő felek nem egyeznek meg másban. Márpedig eléggé valószínű, hogy a nagy piaci erővel rendelkező, nagyobb vállalkozások a 60 napnál hosszabb határidőt kényszerítenek ki a velük üzletelő kisebb vállalkozásoknál. Az ügyben a végső szavazást október második felében tartják az Európai Parlamentben.
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


