A magyar vállalkozások többsége az alkalmazotti fizetések felvételére születik, vagyis kényszervállalkozás, melyek száma a válság következtében tovább emelkedett -írja a Népszabadság.
Itthon minden ötödik-hatodik magyar állampolgárra jut egy vállalkozás- derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataiból - ami összesen több, mint 1,68 millió regisztrált gazdasági szervezetet jelentett tavaly, szemben a két évvel ezelőtti 1,65 millióval.
A gazdálkodó szervezetek között azonban nagy számban vannak a kényszervállalkozók, kettős foglalkoztatásúak, akik vállalkozókként valójában csak fizetésüket veszik fel az őket alkalmazó cégtől. Erre lehet következtetni a leadott adóbevallásokból, mely szerint gazdasági tevékenységet valóban végző vállalkozások, azaz működő gazdasági szervezetek száma 2007-ben csupán 688 ezer volt. Ezek alapján a hazai vállalkozásoknak csupán alig több mint 40 százaléka végez érdemi tevékenységet.
Becslések szerint a valós kis- és középvállalkozások (kkv) száma 120-130 ezerre tehető, ráadásul az uniós mércével nagyvállalatnak tartott cégek száma ma Magyarországon alig haladja meg az ezret.
Az adócsalásba kényszerített munkavállalók legális foglalkoztatásba terelése a következő években nem lesz egyszerű folyamat. Most ugyanis nem várható a munkanélküliség olyan gyors csökkenése, mint 1993-94-et követően, amikor is a külföldi cégek nagy számban találták meg Magyarországot - véli Tóth István János, a Magyar Tudományos Akadémia Közgazdaság-tudományi Intézetének (MTA KTI) tudományos főmunkatársa.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az internetes cégtárat is működtető Opten Informatikai Kft. stratégiai igazgatója szerint a kényszervállalkozás Magyarországra jellemző probléma, a környező országokban, s különösen Szlovákiában a kedvező adórendszer miatt elvétve találni ilyet. Nem véletlen, hogy az utóbbi időben több magyar cég is áthelyezte székhelyét Szlovákiába és munkavállalóit is ott jegyeztette be.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








