A 2009. december-2010. február időszakban a 15-74 éves foglalkoztatottak száma 3 millió 726 ezer, a munkanélkülieké 479 ezer fő volt, ami 11,4%-os munkanélküliségi rátát jelentett.
A vizsgált időszakban a 15-64 éves népesség 61,7%-a, ezen belül a 15-61 évesek 64,3%-a jelent meg a munkaerőpiacon. A 15-64 éves foglalkoztatottak létszáma 2009. december-2010. februárban átlagosan 3 millió 695 ezer fő volt, 67 ezer fővel kevesebb, mint egy évvel ezelőtt. Az erre a korcsoportra számított 54,6%-os foglalkoztatási ráta az előző év azonos időszakához viszonyítva 0,8 százalékponttal csökkent.
A 15-74 éves munkanélküliek létszáma 479 ezer fő volt, 101 ezer fővel több, mint egy évvel koráb-ban. A munkanélküliségi ráta 11,4%-os értéke 2,3 százalékponttal haladta meg az egy évvel korábbit. A férfiak munkanélkülisége 2,6 százalékponttal, a nőké 2 százalék¬ponttal nőtt.
A munkanélküliek 17,2%-a a munkaerőpiacon csak a kis létszámban jelenlévő 15-24 éves korosztályból került ki, az erre a korcsoportra számított 27,5%-os munkanélküliségi ráta 4,4 százalékponttal meghaladta az egy évvel ezelőttit. (Az előző három hónapi - 2009. november-2010. januári - időszakhoz viszonyítva ebben a korosztályban némileg nőtt a foglalkoztatottak létszáma és csökkent a munkanélkülieké, ez a munkanélküliségi ráta 0,3 százalékpontos csökkenése mellett a foglalkoztatási ráta stagnálását eredményezte.) A 25-54 évesek, azaz az ún. legjobb munkavállalási korúak munkanélküliségi rátája 10,7% volt, 2,5 százalékponttal magasabb, mint 2008. december-2009. februári időszakban.
A munkanélküliek 44,9%-a egy éve, vagy annál régebben keresett állást. A munkanélküliség átlagos időtartama 16,3 hónap, 1,1 hónappal rövidebb az egy évvel korábbinál.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok
- Komoly meglepetést okozott az oszakai állatkert vízilova
- BL-negyeddöntő: egygólos előnyben a Veszprém
- Érkezik az újabb alaptörvény-módosítás – a nap hírei
- Drámai helyzetbe kerültek a hollandok
- Saját fiát szúrta hasba a kialakult vita hevében