Növekvő kintlévőségek, apadó árbevétel, átütemezett számlák és elhalasztott beruházások -- több fronton támad a válság, az egymást erősítő hatásokat egyidejűleg érzékelik a hazai kisvállalkozások vezetői. A BellResearch friss pénzügyi kutatásában a cégek helyzetét és a válság hatásait vizsgálja.
A pénzügyi-gazdasági válság érzékenyen érintette a hazai üzleti szférát, ezen belül az alacsony tőkével és kevés tartalékkal működő mikro- és kkv-szegmenset. Pénzügyi felméréssorozatának új elemzésében a BellResearch az 1 milliárd forint alatti árbevételű mikrovállalkozások és kkv-k gazdasági helyzetét és kilátásait, valamint pénzügyi igényeit és banki kapcsolatait elemezte, különös figyelmet fordítva a válság hatásainak vizsgálatára is.
A kutatás eredményei szerint a bevételek visszaesése mellett minden második cég számára problémát jelent az ügyfelek számának csökkenése és a költségek növekedése is. A sikeresen megtartott kliensek fizetési morálja is megingott, lévén ők is áldozatai a válságfolyamatoknak.
Mindezek miatt borúsabb jövőképet vetítenek maguk elé a cégek: míg egy évvel ezelőtt a vállalkozások negyede vélte úgy, hogy cége előtt fejlődési lehetőségek állnak, az idei évre az optimisták aránya 18 százalékra csökkent. Ezzel párhuzamosan 2008-ban még csak minden ötödik cég számított hanyatlásra, most viszont már a vállalkozások negyede visszaeséssel számol -- ismertette Harsányi Gábor, a BellResearch kutatási osztályvezetője.
A vállalkozások kintlévőségei drasztikus mértékben nőttek, a BellResearch becslései szerint a tavalyi átlagos havi 2,9 millióról 4,1 millió forintra. A kintlévőségeket a cégek leggyakrabban hosszabb fizetési határidőkkel, a számlák átütemezésével és tagi kölcsön bevonásával próbálják kompenzálni, de nem ritkák más megoldások sem, például minden hatodik vállalkozás hitelfelvétellel pótolja a hiányzó tőkét.
A válságkezelés kapcsán azonban nem elegendő csupán a kintlévőségekre koncentrálni, összehangolt, gondosan előkészített intézkedések sorozatára van szükség -- mutatott rá Harsányi Gábor. Legtöbbször (minden második cégnél) a működési költségek csökkentése kerül fókuszba, amit sokan (közel 40 százalék) a beruházások elhalasztásával egészítenek ki. A hosszú távú üzletmenetet meghatározó stratégia részét képezheti a "fapados" megoldások bevezetése: tízből három cég olcsóbb megoldásokat ajánl ügyfelei számára. Noha a válság hatásai mára gyakorlatilag valamennyi vizsgált céget elérték, a kutatás eredményei szerint korántsem tekinthető mindegyikük felkészültnek. A megkérdezett cégek pénzügyi döntéshozóinak negyede nem tudott vagy nem kívánt megnevezni olyan válságkezelő lépést, amelyet megtesznek vagy megtennének.

A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
- Újra felsír a láncfűrész Óbudán
- Megkapta az esélyt a magyar női kézilabda-válogatott
- Donald Trump szerint ez a legújabb átverés
- Turi Attila, az MMA elnöke: pontosan kijelöli az utat a makoveczi örökség
- Kikapott a Fradi, marad az élen a Paks - eredmények, tabella
- Meghalt egy szurkoló, a kapus szólt a játékvezetőnek, hogy álljanak le
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


