Szabadulna a vegyszerektől a McDonald's

2009. április 2. 12:00

A világ legnagyobb gyorsétterem-lánca bejelentette, hogy felülvizsgálja alapanyag-ellátásait. A cél, hogy csökkentsék beszállítóiknál a növényvédő szerek használatát.

A hírek szerint a lépést a vállalat menedzsmentje a részvényesek nyomására kezdeményezte.

A McDonald's az Egyesült Államok legnagyobb burgonyafelvásárlója, így környezetvédők azt remélik, más vállalatok is követik példáját. A cég megvizsgálja amerikai beszállítóit, és az ottani tapasztalatok alapján minden régióra kiterjedő, új alapanyag-beszerzési kritériumokat állít majd fel.

Élelmiszeripari szakértők szerint a McDonald's az élelmiszeripar egyik legfontosabb szereplőjeként mindig is nagy kockázatnak volt kitéve beszállítói megbízhatóságával kapcsolatban. A cég azonban mindig is ügyelt arra, hogy csak a szigorú követelményeknek megfelelő termelőtől szerezze be alapanyagait, az új szabályozással azonban még ezeket is tovább szigorítják.

A lépés a fogyasztók, és a gyorsétterem ellenzői számára is pozitív hírértékkel bír: a McDonald's-ot ugyanis gyakran vádolják azzal, hogy különféle adalékanyagokkal teszi fogyaszthatóbbá ételeit, a cég sokak szemében a multinacionális világvállalatok globális térnyerésének iskolapéldáját jelenti.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem