Az idei évben sokat nyerhetnek a bérlők az irodapiacon, a 16 százalékos üresedési ráta mellett ugyanis a bérbeadók sokkal engedékenyebbek, mint korábban és sokféle áldozatra hajlandóak a bérlők szerzéséért és megtartásáért.
A válság és a fejlesztési boom együttesen paradicsomi állapotokat teremtett az irodabérlőknek. Ha a szerződés lejártával a maradás mellett döntenek, a gyenge kereslet miatt a bérbeadók is rugalmasabban állnak az új ártárgyalásokhoz, mert azt a pluszt, amit egy új bérlő irodájának kialakítására költenének, elengedhetik a bérleti díjból. Könnyen hajlanak rá, hogy ingyen felújítsák az irodát, de belemennek az átmeneti bérletidíj-mentes időszakok biztosításába is. Ha azonban a bérleti díjat nem sikerül a kívánt szintre nyomni, egy tízszázalékos megtakarítási lehetőség már nagy valószínűséggel mozdulásra ösztökéli a bérlőket. Kegyeikért az új helyek is egyéni engedményekkel, kedvezményes időszakokkal, ingyenes költöztetéssel és irodakialakítással versengenek. Konkrét költségcsökkentéssel ugyan nem jár, de költözésre csábít az is, ha ugyanazért a pénzért több szolgáltatást, jobb műszaki felszereltséget, hatékonyabban kihasználható teret ígér a bérbeadó.
Nehezebb viszont spórolni a szerződés futamideje alatt, egy jól megírt bérleti kontraktusból ugyanis nem lehet kibújni annak lejárta előtt. Ha a válság következtében mégis a futamidő alatt megy össze a felére a cég, akkor - ha nem tud maga helyet más bérlőt vinni -, az üresen maradt területet albérletbe adhatja. Igaz, hogy az albérlőtől alacsonyabb bérleti díjat kap, mint amennyit ő fizet a teljes irodaterületért, azonban a veszteségeit így is lényegesen csökkentheti. A cégek helyzetének meggyengülésével párhuzamosan feltűnően megnőtt az albérletbe adás iránti igény a piacon.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








