Világszerte öt %-kal csökkenti létszámát a német Metro kereskedelmi hálózat. A 2012-ig tartó átszervezés révén 1,5 milliárd euró extraprofitra számítanak.
A Metro kereskedelmi hálózat 2012-ig a globális személyi állomány 5 %-át érintő 15 ezres elbocsátást tervez nagyszabású átalakítási programja keretében. A hétfőn bejelentett Shape 2012 elnevezésű átszervezési program révén 1,5 milliárd euróval akarják növelni a társaság profitját 2012-re.
Ennek nagyjából az 50 %-a származna a költségek megtakarításából, a fennmaradó rész pedig a nem megfelelően teljesítő üzletrészek értékesítéséből, illetve a személyi állományban várható változtatásokból eredne. Javítani kívánják a termelékenységet és más profitnövelő intézkedéseket vezetnek be a tervezett nyereségjavulás elérése érdekében.
A Metro-csoport tavaly 5,9 %-kal 68 milliárd euróra növelte forgalmát, ezzel összhangban számítanak a profit emelkedésére is. Nemzetközi eladásaik 8,5 %-kal 41,3 milliárd euróra nőttek, ehhez az eredményhez hozzájárult, hogy a kelet-európai eladások 6,6 %-kal bővültek és a társaság 27 %-os ázsiai növekedést is elkönyvelhetett.
A cégnél október elején már közölték, hogy leépítéseket terveznek a németországi Cash & Carry nagykereskedelmi üzletágukban, továbbá a költségek csökkentése, az eredmény javítása érdekében a vezetés további leépítésekre készül. A cégcsoporthoz tartozik a Real, a Media Markt, a Saturn és a Galeria Kaufhof áruházlánc is.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








