Negatív jövőkép Immáron huszonkettedik alkalommal készítette el a Magyar Kereskedelmi- és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáselemző Intézete (MKIK GVI) a vállalati konjunktúra vizsgálatát. A felmérés félévente készül több mint 13 ezer cég megkeresésével, optimizmusra azonban nincs ok, a romlás drámai mértékű.
Az MKIK GVI elemzése szerint a pénzügyi válság miatt elindult reálgazdasági válság mindent elsöprő mértékben látszik a hazai vállalkozások üzleti helyzetre vonatkozó értékelésében, de legfőképpen a rövidtávra vonatkozó kilátásokban. Ezek alapján a jövő évre megnőtt a gazdasági növekedés visszaesésének esélye. Fontos tudni azonban, hogy ez a vélemény nem teljesen egyöntetű (ezt mutatja a bizonytalansági mutató viszonylag magas értéke), azaz nem mindegyik cég érzi egyformának a visszaesés fenyegetését, illetve az is előfordul, hogy a vállalatok egy része túlbecsüli a várható hatásokat.


Legnagyobb mértékben a külföldi tulajdonban álló cégeknél esett a konjunktúra mutató értéke, s a kizárólag magyar tulajdonban lévő vállalatok látják a legkedvezőtlenebbül kilátásaikat, s ők számítanak romlásra is. A legerősebb a romlás a közepes és a nagy cégek esetében, de a legkedvezőtlenebbül a kis- és a mikrovállalkozások látják a helyzetet.
A szállításon kívül az iparban, az idegenforgalomban, a kereskedelemben és az egyéb szolgáltatásoknál is csökkenést lehetett tapasztalni.
Mi lesz még rossz?
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A beruházások sínylik meg...
A cégek a beruházások elhalasztásával reagálnak a romló kilátásokra, ez pedig az építési és a gépberuházásokat is lefelé húzza. Az iparban ellentétesen alakulnak a várakozások, ebben az ágazatban vannak ugyanis a legnagyobb arányban a csökkenésre, s a növekedésre számító vállalatok is.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








