Túl sok a svájci órákban az olcsó külföldi alkatrész, ezért a nagy gyártók az eddigieknél sokkal keményebb feltételekhez kötnék a Swiss-made védjegy használatát. A törekvés élharcosa a piacvezető Swatch, amely a megélhetésüket féltő kis manufaktúrák szerint a saját pecsenyéjét sütögeti - írja a Népszabadság.
A követelmények szigorítását a Swatch-csoport, a Rolex, valamint a Piaget márkát birtokló Richemo támogatja. A jelenleg érvényes előírások szerint ehhez most annyi is elegendő, ha az óra mechanikáját alkotó elemek összértékének legalább felét a hazai gyártású alkatrészek adják. A mechanika viszont az óra értékének csupán 15-25 százalékát adja.
A Swatch például azt szeretné elérni, hogy az óra teljes értékének legalább 60 százalékához kell kötni az eredetviselés jogát, míg a mechanikus óráknál 80 százalék lenne a határ. Az iparági lobbiszervezetben viszont nem mindenki örül a törekvésnek, mivel a kisebb gyártók attól félnek, hogy ezzel kiszorítják őket a piacról.
A nagyok szerint viszont drágulás helyett éppen árcsökkentést is hozna a változtatás, mivel a helyi beszállítók az eddiginél is nagyobb volumenű megrendelésekhez jutnának. A beszállítók egyik képviselője szerint viszont a szigorítás ellehetetleníti a kvarc-komponenseket előállító Ronda nevű cég működését, s független cégek egész sorát teheti tönkre.
Független elemzők szerint a reform egyértelmű haszonélvezője a Swatch, melynek évi 650 millió svájci frankot kitevő pluszbevételt jelentene a törvénymódosítás, mivel jelenleg ő szállítja a legtöbb alkatrészt a helyi manufaktúrákba, s eztán bővülne a megrendelői kör.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


