A franchise cégek egyre inkább szembesülnek azzal, hogy a jelenlegi rossz gazdasági környezetben sokan azzal próbálnak boldogulni, új ügyfeleket, vásárlókat szerezni, hogy kettőt adnak egy termék árában, csökkentik a díjakat vagy akár finanszírozásbeli segítséget nyújtanak. De vajon mivel rukkolnak elő a franchise vállalatok?
A gazdasági helyzet sok lehetséges franchise-átvevőt elriaszt a pénzügyi kockázat vállalásától, miközben mások egyszerűen nem kapják meg a szükséges hiteleket. Ezalatt a franchise-átadók között tovább fokozódik a verseny, így aki egy más jól bevált módszer szerint szeretné kialakítani vállalkozását, az egyre több ajánlat közül választhat. A Nemzetközi Franchise Szövetség adatai alapján jelenleg nagyjából 3000 ezer franchise lehetőség közül lehet választani.
A múlt héten közzétett tanulmányból kiderül, hogy a közel 150 franchise vállalat forgalma átlagosan 72 százalékkal az idénre tervezett számok alatt van. A lehetséges franchise-átvevők érdeklődése pedig 48 százalékkal csökkent. De az új ügyfelek szerzése mellett arra is komoly hangsúlyt kell fektetni, hogy a megmaradt ügyfeleket ne "marják el" maguk mellől azzal, hogy egyáltalán nem mutatnak rugalmasságot a jelenlegi helyzetben. Az adott franchise lánc üzlete csak akkor tud megmaradni, ha kedvezményeket ad a vevőknek. Viszont a franchise díj marad a régi, ami a csökkenő forgalom mellett már nem biztos, hogy megéri.
A rossz gazdasági környezetben kreatívnak kell lenni, ha valaki talpon akar maradni. Egy Seattle központú cég, az Emerald City Smoothie bevezette a kettőt egy áráért akciót, vagyis az a potenciális franchise átvevő, aki szerződik velük egy 75-85 négyzetméteres Emerald City Smoothie üzlet kialakítására, az kap ingyen egy pavilont egy sportcsarnokban vagy akár a repülőtéren. Ezzel jelentős költségeket spórolnak meg a másik félnek, így vonzóbbá téve a franchise hálózathoz történő csatlakozást.
A leleményességre szükség is van, ha továbbra is meg akarják tartani kiterjedt franchise hálózatukat a cégek, egyre kevesebben mernek belevágni ugyanis az ilyen üzletekbe...
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Új kormánya van Szerbiának
- Egy nemzetközi lista 20. helyére került az MTK
- Felszámolták a maga nemében az egyik legnagyobb európai bűnszervezetet
- Brutális hiány a Gazpromnál, idén kevesebb pénz jut beruházásokra is
- Elemző: Románia sikere csak időszakos, Magyarország még idén visszaelőzhet
- Békássy Szabolcs: új szabályok készülnek a telemedicinális egészségügyre vonatkozóan