A magyar kiskereskedelem várható jövőjéről készítettek felmérést a PricewaterhuoseCoopers üzleti tanácsadói és a Budapesti Corvinus Egyetem diákjai. A hipermarketek egyre jobban kiszorítják a kisebb üzleteket a növekvő árversennyel, a saját márkás termékekkel, továbbá magasabb szintű informatikai- és készletgazdálkodási rendszerek fejlesztésével - írja a Magyar Hírlap.
A felmérést végző cég vezető menedzsere elmondta, hogy a nemzetközi láncok további erősödése kiszorítja a piacról a kisebb hazai üzleteket. A hipermarketek - elsősorban a Tesco - kisebb egységek létesítését és sűrűbb üzlethálózat fejlesztését tervezi. Ennek az intézkedésnek a szupermarketek és a kisebb élelmiszerboltok egyaránt a veszteseivé válhatnak.
Az üzletek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a saját márkás termékek forgalmazására, mivel az alacsonyabb árakat a vásárlók magasabb hűséggel jutalmazzák. A kisebb boltok az árversenybe akkor tudnak bekapcsolódni, ha olcsó - "nevesincs" - termékeket forgalmaznak, ami ugyanakkor a minőség romlását is jelentheti.
További versenyhátrány a kisebb üzletek részéről az informatikai- és készletgazdálkodási rendszerek hiánya. A vonalkódos pénztárgépek és a készletnyilvántartó összekapcsolása a segítené a felesleges készletek kiszűrését, növelné a beszerzések hatékonyságát és az áruk forgási sebességét. Az eddigi összesítések alapján az év első öt hónapjában 2400 milliárd forintot költöttek el az emberek a kiskereskedelmi üzletláncokban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Szánthó Miklós: a békepárti és szuverenista erők összehozása a cél
- A vásárlók indítottak terheléses "támadást" a FoxPost automatái ellen
- Sötét jövőképet fest az IMF a világgazdaságról
- Orbán Viktor: „Alexandra jól halad”
- Új ruhába öltöztetik Szoboszlai Dominikot, és nem is kevésért
- Június közepétől fizet osztalékot a részvényeseinek az Opus