A magyar kiskereskedelem várható jövőjéről készítettek felmérést a PricewaterhuoseCoopers üzleti tanácsadói és a Budapesti Corvinus Egyetem diákjai. A hipermarketek egyre jobban kiszorítják a kisebb üzleteket a növekvő árversennyel, a saját márkás termékekkel, továbbá magasabb szintű informatikai- és készletgazdálkodási rendszerek fejlesztésével - írja a Magyar Hírlap.
A felmérést végző cég vezető menedzsere elmondta, hogy a nemzetközi láncok további erősödése kiszorítja a piacról a kisebb hazai üzleteket. A hipermarketek - elsősorban a Tesco - kisebb egységek létesítését és sűrűbb üzlethálózat fejlesztését tervezi. Ennek az intézkedésnek a szupermarketek és a kisebb élelmiszerboltok egyaránt a veszteseivé válhatnak.
Az üzletek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a saját márkás termékek forgalmazására, mivel az alacsonyabb árakat a vásárlók magasabb hűséggel jutalmazzák. A kisebb boltok az árversenybe akkor tudnak bekapcsolódni, ha olcsó - "nevesincs" - termékeket forgalmaznak, ami ugyanakkor a minőség romlását is jelentheti.
További versenyhátrány a kisebb üzletek részéről az informatikai- és készletgazdálkodási rendszerek hiánya. A vonalkódos pénztárgépek és a készletnyilvántartó összekapcsolása a segítené a felesleges készletek kiszűrését, növelné a beszerzések hatékonyságát és az áruk forgási sebességét. Az eddigi összesítések alapján az év első öt hónapjában 2400 milliárd forintot költöttek el az emberek a kiskereskedelmi üzletláncokban.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








