A magyar kiskereskedelem várható jövőjéről készítettek felmérést a PricewaterhuoseCoopers üzleti tanácsadói és a Budapesti Corvinus Egyetem diákjai. A hipermarketek egyre jobban kiszorítják a kisebb üzleteket a növekvő árversennyel, a saját márkás termékekkel, továbbá magasabb szintű informatikai- és készletgazdálkodási rendszerek fejlesztésével - írja a Magyar Hírlap.
A felmérést végző cég vezető menedzsere elmondta, hogy a nemzetközi láncok további erősödése kiszorítja a piacról a kisebb hazai üzleteket. A hipermarketek - elsősorban a Tesco - kisebb egységek létesítését és sűrűbb üzlethálózat fejlesztését tervezi. Ennek az intézkedésnek a szupermarketek és a kisebb élelmiszerboltok egyaránt a veszteseivé válhatnak.
Az üzletek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a saját márkás termékek forgalmazására, mivel az alacsonyabb árakat a vásárlók magasabb hűséggel jutalmazzák. A kisebb boltok az árversenybe akkor tudnak bekapcsolódni, ha olcsó - "nevesincs" - termékeket forgalmaznak, ami ugyanakkor a minőség romlását is jelentheti.
További versenyhátrány a kisebb üzletek részéről az informatikai- és készletgazdálkodási rendszerek hiánya. A vonalkódos pénztárgépek és a készletnyilvántartó összekapcsolása a segítené a felesleges készletek kiszűrését, növelné a beszerzések hatékonyságát és az áruk forgási sebességét. Az eddigi összesítések alapján az év első öt hónapjában 2400 milliárd forintot költöttek el az emberek a kiskereskedelmi üzletláncokban.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








