Online termékvásárlási szolgáltatást indított a Praktiker a karácsonyi vásárlási láz kez-detén. A Praktiker az első barkácsáruház-lánc, amely lehetőséget biztosít az internetes vásárlásra a hazai piacon. Jelenleg 17 ezer termék érhető el a cég website-járól, házhoz szállítást későbbre ígérnek.
A Praktiker az online értékesítési csatornán történő kereskedésével várhatóan jelentősen befo-lyásolni fogja a magyar vásárlási szokásokat a barkácspiacon, illetve jelentős hatással lesz az e-kereskedelem amúgy 26-27 milliárdosra becsült hazai piacára. A Praktiker nem alakul át "klasszikus" online áruházzá, a házhoz szállítást csak hosszú távon ígéri a barkácslánc, amely több millió forintos IT-beruházáson van túl. A cég megújult honlapján található termékkereső szoftver adatfeltöltése jelenleg is tart, a Praktikernél megvásárolható több tízezer lakberende-zési, kertészeti, hobbi és barkácscikk közül már 17 ezer elérhető szöveges és képi formában. Az internetet is használó vásárlók azzal az előnnyel bírnak, hogy otthonukból rendelhetnek termékeket, amit a hozzájuk legközelebb lévő Praktiker áruházban névre szólóan, időpontra félre is tesznek számukra. Az online vásárlást egy call center teszi teljessé, így az is kényel-mesen vásárolhat foteljéből, aki csupán telefonon elérhető.
A barkácsáruház-lánc online rendszere, melynek kapuja a cég website-járól nyílik, teljes mér-tékben hazai Praktiker-fejlesztés, belső programozók munkája. Emiatt a német Praktiker kon-szern magyar leányvállalatának internetes tapasztalatai és teszteredményei döntően befolyá-solni fogják, hogy a Magyarországon kívüli - köztük a németországi - barkácsáruházak mi-lyen módon és mikor vezetik be online szolgáltatásaikat. Az IT-fejlesztések következő állo-mása az lesz, amikor a hazai Praktiker áruházakban a cég website-jára mutató internetes ter-minálokat állítanak fel, hogy a vásárlók az értékesítési helyeken ne csupán a hagyományos reklámeszközökre és eladókra támaszkodhassanak, amikor információkat keresnek a termé-kekről és szolgáltatásokról. A pénztárzónákban pedig a magyar kiskereskedelemben eddig még nem használt, érintőképernyős kasszákat fognak beszerelni a gyorsabb kiszolgálás és megbízható áruellenőrzés érdekékben. Érintőképernyős gyorskasszákat már jelenleg is tesz-telnek nyolc hazai Praktiker áruházban.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








