33 °C Budapest

Karácsonyi boom: a Praktiker beszállt az e-kereskedelembe

Pénzcentrum
2006. november 22. 08:36

Online termékvásárlási szolgáltatást indított a Praktiker a karácsonyi vásárlási láz kez-detén. A Praktiker az első barkácsáruház-lánc, amely lehetőséget biztosít az internetes vásárlásra a hazai piacon. Jelenleg 17 ezer termék érhető el a cég website-járól, házhoz szállítást későbbre ígérnek.

A Praktiker az online értékesítési csatornán történő kereskedésével várhatóan jelentősen befo-lyásolni fogja a magyar vásárlási szokásokat a barkácspiacon, illetve jelentős hatással lesz az e-kereskedelem amúgy 26-27 milliárdosra becsült hazai piacára. A Praktiker nem alakul át "klasszikus" online áruházzá, a házhoz szállítást csak hosszú távon ígéri a barkácslánc, amely több millió forintos IT-beruházáson van túl. A cég megújult honlapján található termékkereső szoftver adatfeltöltése jelenleg is tart, a Praktikernél megvásárolható több tízezer lakberende-zési, kertészeti, hobbi és barkácscikk közül már 17 ezer elérhető szöveges és képi formában. Az internetet is használó vásárlók azzal az előnnyel bírnak, hogy otthonukból rendelhetnek termékeket, amit a hozzájuk legközelebb lévő Praktiker áruházban névre szólóan, időpontra félre is tesznek számukra. Az online vásárlást egy call center teszi teljessé, így az is kényel-mesen vásárolhat foteljéből, aki csupán telefonon elérhető.

A barkácsáruház-lánc online rendszere, melynek kapuja a cég website-járól nyílik, teljes mér-tékben hazai Praktiker-fejlesztés, belső programozók munkája. Emiatt a német Praktiker kon-szern magyar leányvállalatának internetes tapasztalatai és teszteredményei döntően befolyá-solni fogják, hogy a Magyarországon kívüli - köztük a németországi - barkácsáruházak mi-lyen módon és mikor vezetik be online szolgáltatásaikat. Az IT-fejlesztések következő állo-mása az lesz, amikor a hazai Praktiker áruházakban a cég website-jára mutató internetes ter-minálokat állítanak fel, hogy a vásárlók az értékesítési helyeken ne csupán a hagyományos reklámeszközökre és eladókra támaszkodhassanak, amikor információkat keresnek a termé-kekről és szolgáltatásokról. A pénztárzónákban pedig a magyar kiskereskedelemben eddig még nem használt, érintőképernyős kasszákat fognak beszerelni a gyorsabb kiszolgálás és megbízható áruellenőrzés érdekékben. Érintőképernyős gyorskasszákat már jelenleg is tesz-telnek nyolc hazai Praktiker áruházban.

Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

Üzleti ötletek tesztelése: ezt kell tenned, hogy befutó legyen a kampányod a közösségi piactéren

Magyarországon az üzleti ötletek mintegy 6 százaléka jut el abba a fázisba, hogy jutalomalapú közösségi finanszírozási kampány indulhat rájuk.

Meglepő dolgokat rejt egy kamasz naplója 2024-ben: less bele, a te gyereked is érintett!

Megvalósul Jocó bácsi nagy álma, színpadra állítják regényét. A Kamaszharc, bár fikció, a tanárként nap, mint nap megtapasztalt élethelyzeteket dolgozza fel.

NAPTÁR
Tovább
2024. június 21. péntek
Alajos, Leila
25. hét
Június 21.
A zene ünnepe
Június 21.
Jóga világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Árfolyamok!
A legfontosabb magyar és nemzetközi részvény és devizaárfolyamok ÉLŐBEN!
Most nem