Karácsonyi boom: a Praktiker beszállt az e-kereskedelembe

Pénzcentrum
2006. november 22. 08:36

Online termékvásárlási szolgáltatást indított a Praktiker a karácsonyi vásárlási láz kez-detén. A Praktiker az első barkácsáruház-lánc, amely lehetőséget biztosít az internetes vásárlásra a hazai piacon. Jelenleg 17 ezer termék érhető el a cég website-járól, házhoz szállítást későbbre ígérnek.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A Praktiker az online értékesítési csatornán történő kereskedésével várhatóan jelentősen befo-lyásolni fogja a magyar vásárlási szokásokat a barkácspiacon, illetve jelentős hatással lesz az e-kereskedelem amúgy 26-27 milliárdosra becsült hazai piacára. A Praktiker nem alakul át "klasszikus" online áruházzá, a házhoz szállítást csak hosszú távon ígéri a barkácslánc, amely több millió forintos IT-beruházáson van túl. A cég megújult honlapján található termékkereső szoftver adatfeltöltése jelenleg is tart, a Praktikernél megvásárolható több tízezer lakberende-zési, kertészeti, hobbi és barkácscikk közül már 17 ezer elérhető szöveges és képi formában. Az internetet is használó vásárlók azzal az előnnyel bírnak, hogy otthonukból rendelhetnek termékeket, amit a hozzájuk legközelebb lévő Praktiker áruházban névre szólóan, időpontra félre is tesznek számukra. Az online vásárlást egy call center teszi teljessé, így az is kényel-mesen vásárolhat foteljéből, aki csupán telefonon elérhető.

A barkácsáruház-lánc online rendszere, melynek kapuja a cég website-járól nyílik, teljes mér-tékben hazai Praktiker-fejlesztés, belső programozók munkája. Emiatt a német Praktiker kon-szern magyar leányvállalatának internetes tapasztalatai és teszteredményei döntően befolyá-solni fogják, hogy a Magyarországon kívüli - köztük a németországi - barkácsáruházak mi-lyen módon és mikor vezetik be online szolgáltatásaikat. Az IT-fejlesztések következő állo-mása az lesz, amikor a hazai Praktiker áruházakban a cég website-jára mutató internetes ter-minálokat állítanak fel, hogy a vásárlók az értékesítési helyeken ne csupán a hagyományos reklámeszközökre és eladókra támaszkodhassanak, amikor információkat keresnek a termé-kekről és szolgáltatásokról. A pénztárzónákban pedig a magyar kiskereskedelemben eddig még nem használt, érintőképernyős kasszákat fognak beszerelni a gyorsabb kiszolgálás és megbízható áruellenőrzés érdekékben. Érintőképernyős gyorskasszákat már jelenleg is tesz-telnek nyolc hazai Praktiker áruházban.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. december 7. kedd
Ambrus
49. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?