Egyre több élelmiszerszolgáltató folyamodik egy régi, jól bevélt módszerhez: kismértékben csökkentik a termékek mennyiségét, illetve méretét.
A GfK Csoport közép- és kelet-európai vásárlási szokásokat vizsgáló Shopping Monitor CEE 2008 tanulmánya egyértelműen a modern kereskedelmi csatornák - különösen a hipermarketek és diszkontok - növekvő népszerűségére mutatott rá. A legdinamikusabb fejlődés ma már nem Közép-Európa, hanem a Balkán - a legszembeötlőbb változások pedig Romániában történtek.
A GfK Csoport által 11 országban (Bulgária, Horvátország, a Cseh Köztársaság, Magyarország, Lengyelország, Románia, az Oroszországot reprezentáló Moszkva, valamint Szentpétervár, Szerbia-Montenegro, Szlovákia, Szlovénia és Ukrajnát képviselő Kijev) készített, közép- és kelet-európai vásárlói szokásokat feltérképező Shopping Monitor CEE 2008 tanulmánya szerint a régióban mára a hipermarketek váltak a vezető kiskereskedelmi formátummá. A vizsgált régióban a vásárlók negyede - mintegy 32,7 millió vásárló (ideértve közvetlenül vásárlókat és a velük egy háztartásban élőket) - jelölte meg a hipermarketeket, mint a napi fogyasztási cikkek beszerzésének fő helyét. A diszkontüzletekről a háztartások 18 százaléka nyilatkozott ugyanígy. A diszkontok hosszú távon is stabil növekedést mutatnak. A szupermarketeket a legutóbbi megkérdezés alkalmával a válaszadók 21 százaléka említette napi fogyasztási cikkeinek fő beszerzési helyeként.
A vizsgált országok között természetesen jelentős eltérések figyelhetők meg a kiskereskedelmi hálózat fejlettsége, illetve a lakosság vásárlási szokásainak alakulása következtében. A hipermarketek a legfontosabbak Csehországban, Moszkvában és Szentpéterváron, Magyarországon, valamint Romániában, míg a Horvátországban, Kijevben, Szlovéniában, Szerbiában és Szlovákiában a szupermarketek vezetnek. Stabil a diszkontok pozíciója Moszkvában és Szentpéterváron csakúgy, mint Magyarországon, Lengyelországban és Csehországban. A kisebb önkiszolgáló boltok különösen népszerűek Lengyelországban, Szlovákiában és Magyarországon, nem önkiszolgáló boltok pedig továbbra is kiemelkedő fontosságúak Bulgária.
A tanulmány eredményei azt mutatják, hogy a kiskereskedelmi piac Romániában fejlődik a legdinamikusabban. Míg a nem önkiszolgáló üzleteket fő beszerzési helyszínként említők aránya több mint 50 százalékkal zsugorodott négy év alatt (2003-ban 51 százalék volt, 2007-ben pedig már csak a piac 22 százalékát uralta), a hipermarketek népszerűsége radikálisan nőtt (a 2003-ban mért 4 százalékról 2007-ben 29 százalékra). A diszkont üzletek fejlődése hasonló tendenciákat mutat, hiszen míg 2005-ben a nulláról indult e csatorna, addig 2007-ben már a megkérdezettek 13 százaléka említette, mint fő vásárlási helyszínt.
A bevásárlások fő helyszínei tekintetében konkrét neveket említve a Kaufland és a Tesco négyszer is a három legjobb között szerepelt, a Billa és a Penny Market három, míg a Coop és a Carrefour két országban szerepelt "dobogós helyen".
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A felmérést a GfK Csoport készítette, a magyarországi adatokat GfK Hungária Piackutató Intézet szolgáltatta.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml