A Közép-Dunántúli regionális ügynökségen április 9-én aláírták az Új Magyarország Fejlesztési Terv nyertes pályázatainak első szerződéseit - olvasható a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) honlapján.
Az ÚMFT keretében megvalósuló regionális operatív programban a belterületi utak megújítására és fejlesztésére az idei és a jövő évre közel 1,8 milliárd forint elnyerhető, vissza nem térítendő támogatást írt ki a Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács. A harmincszázalékos önrész mellett hetvenszázalékos EU-támogatással megvalósuló projekteket értékelve Pál Béla, a fejlesztési tanács elnöke kiemelte: nem véletlen, hogy ezen a területen adhatók át az első támogatások, hiszen a helyhatóságok is felmérték, hogy a közlekedés komfortjának biztosítása elengedhetetlenül fontos.
A kiírásra 69 önkormányzat adta be pályázatát közel négymilliárd forintot igényelve. A projektek közül a bírálattal megbízott szakmai csoport tizennyolc pályázatot fogadott el - a mostani nyolcon túl a többi tíz is a közeljövőben szerződést köthet. A támogatást a közvetlen útrekonstrukción túl gyűjtőutak kialakítására, közösségi közlekedési csomópontok megvalósítására, azok minél gyorsabb elősegítésére lehet fordítani. A mostani nyertesek nevezhetők az elsőknek, akik olyan pályázati dokumentációt készítettek, amelyek alapján az aláírás után rögtön indulhatnak a beruházások.
A regionális fejlesztési tanács döntése értelmében belterületi utak fejlesztésére Fejér megyéből Mezőszilas 35 millió forintot, Mór 93,9 milliót, Sárosd 98,4 milliós támogatást nyert. Komárom-Esztergom megyében indulhat a beruházás Héregen 49 millióval, Kocson 31,8 millióval, Mocsán 36,2 millióval. Veszprém megyéből nyertes Ajka önkormányzata 180 milliós támogatással, illetve Balatonfüred 250 milliós vissza nem térítendő támogatással.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








