Szárnyaló üdülési csekkek

Pénzcentrum
2008. április 11. 09:00

Az első negyedéves adatok alapján a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány (MNÜA) várakozásain felül teljesített az üdülési csekkek terjedése. 2007-ben 1,7 millióan több mint 30 milliárd forint értékben használtak fel üdülési csekket, az idei első negyedévben a felhasználók száma félmillióra, a papírok összértéke 9,3 milliárd forintra nőtt, tudta meg az alapítvány elnökétől a Napi Gazdaság.

A csekkeket vásárló cégeket nem lehet jellemzően valamelyik ágazathoz, vagy cégformához kötni. A három legnagyobb vásárló a MOL, a MÁV és a Posta, de bankok, kereskedelmi cégek és ipari vállalatok is előszeretettel használják a csekkeket. A cégek ezzel a lehetőséggel élve kiválthatják a vállalati üdülők fenntartását, valamint minimális költséggel egészíthetik ki a munkavállalók bérét.

A Magyar Újságírók Szövetségével is megállapodást kötött az alapítvány, ennek lényege, hogy ha a munkaadó üdülési csekket vásárol az újságíró kollégának, akkor az alapítvány elengedi a kezelési költséget. A szervezet ezzel kívánja segíteni a sokszor csak szerződéses viszonyban álló szerkesztők helyzetét.

Az alapítvány az elmúlt évben 2,7 milliárd forinttal támogatta a szociálisan rászoruló családokat. Az elnök szerint az üdülési csekk, mint kvázi fizetőeszköz élénkíti a hazai gazdaságot. A csekkek idén már jelentős 4,2 milliárd forintos többletbevételt hoztak a jelenleg 27 féle szolgáltatást nyújtó 8500 elfogadóhelynek a kapcsolódó szolgáltatásokon keresztül.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 18. szerda
Arnold, Levente
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?