A magyarországi családi tulajdonban lévő kkv-k tulajdonosainak 56%-a szeretné, ha az utód közvetlenül a családból kerülne ki, vagy a cég vezetését ugyan más végezné, de a tulajdonjog a családon belül maradna - derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központja és a Budapest Bank kutatásából.
Az 528 vállalat megkérdezése alapján összeállított anyag ezzel szemben rávilágít, hogy csak a vállalkozások 40%-ánál sikerül azt elérni, hogy a tulajdonjog és a vállalat vezetése is a családban maradjon - írja a Napi.
A vállalkozók 63%-a jelezte, hogy mostanában vagy az elkövetkező 5 évben érintett lesz az utódlás kérdésében, 5%-uk pedig már az előző 5 évben szembesült a kérdéssel.
Az ideális utód megtalálása jelentős kihívás, a megkérdezettek mintegy 41%-a jelezte, hogy családon belül, 9%-uk családon kívül már meg is találta az ideális utódjelöltet.
Az idősebb vállalkozók 35%-a az irányítás átadása után is részt szeretne venni a cég életében, többnyire tanácsadóként, és mindössze 17%-uk szállna ki teljesen a döntéshozásból.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


