A napokban induló MicroPlace.com révén az eBay is beszáll a mikrofinanszírozásba, miután 2006 júniusában egy jelképes, nyilvánosságra nem hozott összegért megvette a portált, mely akkor még gyakorlatilag csak egy ötletből állt.
A MicroPlace.com segítségével bárki kisebb összegeket hitelezhet induló vállalkozásoknak. A portálon már 100 dollártól lehet kölcsönözni, az egy szereplőnek nyújtott hitel minimuma pedig 50 dollárra tehető. A kamatok 1 és 4% között mozognak a befektetés fajtájától és nagyságrendjétől függően. A befektető üzenetben értesül arról, amikor törlesztést kap.
Az alapfilozófia természetesen a szerencsétlen sorsú, elmaradott térségek potenciális vállalkozóinak segítése, akik családjuk sorsának jobbra fordítása mellett életképes üzlet építésével munkahelyeket teremthetnek mások számára is. Ez a gondolat egyáltalán nem áll távol az eBay alapítójától, aki feleségével közös alapítványán keresztül több százmillió dollárt adott már mikrohitelezésre és a korábban indult Kiva nevű oldalban is jelen van befektetőként.
Az eBay tapasztalatai sokat segítettek az új mikrohitelező portál beindításában, az óriáscég ugyanis számos kivállalkozóval, családi vállalkozással van kapcsolatban. A hitelezéshez szükséges pénzmozgás a PayPal rendszeren keresztül valósul majd meg, költségmentesen.
A MicroPlace természetesen nem tudja garantálni, hogy az adósok vissza is fizetik a kölcsönt, szakértők szerint azonban a mikrohitelezés célpontjai egyáltalán nem számítanak rossz adósnak a múltbeli tapasztalatokat alapul véve.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A piac méretét jól jellemzi, hogy a Kiva portálon átlagosan egy munkanapot vesz igénybe a finanszírozás fellelése és minden nap újabb vállalkozók jelennek meg, segítséget kérve. A Kiva eddig összesen több mint 13 dollárnyi kölcsönt nyújtott, átlagosan 500 dolláros összegenként, többek között Kambodzsába, a Gáza-övezetbe és Szamoába.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








