Olvasóink már több ízben is olvashattak franchise rendszerekről oldalunkon, most azonban a körképtől eltérően szeretnék másképp "tálalni" az üzlethálózatokkal kapcsolatos tudnivalókat. Mit kell tudni, ha csatlakozni akarunk valamelyik nevezetes rendszerhez? És főképp mire kell figyelni, hogy ne essünk csapdába? Ebben kíván segítséget nyújtani összeállításunk.
A sikerhez vezető út sziklákkal van tele
Általános értelemben vett tanácsot adni nehéz feladat, hiszen mindig az adott rendszertől, az azzal szemben választott követelményektől függ az, hogy mire kell odafigyelni, milyen rész az, amit mindenképpen el kell olvasni a szerződésben.
Erre Dr. Kiss István, a franchise szövetség elnöke is ráerősített, hiszen maga a szerződés, a franchise rendszerhez kapcsolódó know-how, licensz tartalma is rendkívül szerteágazó. Más és más dolgot kell figyelembe venni akkor, ha kereskedelmi egységről van szó, illetve másra kell figyelni, amennyiben valamilyen szolgáltató egységhez szeretnénk csatlakozni.
Például a jelenleg igen népszerű látványpékség-rendszerekkel kapcsolatosan az elnök lapunknak elmondta, hogy például technológiai oldalról szemlélve van olyan, akinek rossz minőségű a tésztája, míg máshol az jelenthet problémát, hogy nem saját rendszerű kemencében süttetik a termékeket, így nem egyenletes a pékáru minősége.
A választáson is sok múlik
Az azonban elmondható, hogy mikor kiválasztottuk a jövő felé vezető utat, vagyis amellett tettük le voksunkat, hogy vállalkozóvá válunk, sőt már azt is tudjuk, hogy franchise rendszerben szeretnénk működni, akkor nagyon sok múlik azon, melyik rendszert választjuk ki.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A nehéz, és talán egész hátralévő életünket meghatározó döntés meghozatalában támpontot adhat, ha azt nézzük, hogy az adott rendszer tagja-e a Franchise Szövetségnek. A Szövetség honlapja szerint jelenleg 44 rendszergazda taggal rendelkeznek. Emellett 13 tanácsadó, s 11 átvevő tagot tüntetett fel a Franchise Szövetség hivatalos honlapja, azonban nem szabad arról megfeledkezni, hogy a tagfelvétel folyamatos.
Azt, hogy a tagokon kívül mennyi franchise-rendszerben működő hálózat van jelen Magyarországon, csupán becsülni lehet. Mint azt Dr. Kiss István kérdésünkre elmondta, vélhetően több száz nem szövetségi tag lehet hazánkban pillanatnyilag. Emellett arra is érdemes figyelmet fordítani, hogy valóban franchise-rendszerről van-e szó, hiszen már előfordult olyan, hogy egy úgynevezett multi-level marketing cég is ilyen hálózatként definiálta magát, holott nem volt az.
A Franchise Szövetséggel kapcsolatosan mindenképp érdemes kiemelni, illetve tudni, hogy nincsen bejelentési kötelezettség, csatlakozni teljesen önkéntes módon lehet. Aki viszont csatlakozott, annak meg kell felelnie bizonyos követelményeknek, ami, ahogy azt Dr. Kiss István is hangsúlyozta, megbízhatóságot kölcsönöz a rendszernek, melyhez csatlakozni kívánunk.
Hogy mitől lesz megbízható? Egyrészt a szövetségi tagsággal letétbe helyezési kötelezettség jön létre, másrészt a rendszer megfelel a jogrendnek, illetve a Szövetség és a nemzetközi Franchise szövetség által is elfogadott etikai kódexnek is.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








