Brazíliában legalábbis egy olyan szabályozás lépett életbe, amely alapján tilos minden kültéri reklám, óriásplakát megjelentetése. São Paulo tanácsosai tavaly szeptemberben szavazták meg a rendeletet, melyet most a legnagyobb amerikai kültéri hirdetésekkel foglalkozó társasága támad, mondván ez alkotmányellenes - tudósít az Economist.
A reklámok tiltása, illetve korlátozása a világban egyáltalán nem ismeretlen jelenség, Amerikában mintegy 1500 városban létezik valamilyen tilalom. Európában Norvégia nagyon szigorú az óriásplakátokkal kapcsolatosan, de például Moszkva most tervezi egy olyan új szabály bevezetését, amely meghatározná a megjelentethető hirdetések számát és méretét.
Nálunk egyelőre még nem ennyire komoly a helyzet, annak ellenére, hogy lassanként itthon is ellepnek bennünket a reklámok. Magyarországon többek között a dohánytermékek reklámozása tilos, de természetesen szigorúan szabályozzák és felügyelik a reklámok valóságtartalmát is.
A világon először tehát a brazil város tiltotta ki teljes mértékben utcáiról az óriásplakátokat. A "Tiszta város" elnevezést viselő törvény a taxikon és buszokon elhelyezett reklámokat sem engédelyezi, emellett szigorú előírásokat alkalmaz a boltok kirakataira vonatkozóan.
Mindeközben Európában, egészen pontosan Franciaországban már azt tesztelik, hogyan lehetne a metróban igazán hatékonyan reklámozni. Míg nálunk csak a plakátok, illetve néha az alagútban egy-egy vetítés színesítheti meg az utazást, addig franciahonban azzal kísérleteznek, hogy a párizsi metróban a bluetooth technológia segítségével varázsoljanak reklámokat telefonjainkra, persze előbb ehhez még a francia nemzeti adatvédelmi tanácsnak is lesz néhány szava.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Például azzal kapcsolatosan, hogy a mobilon megjelenő reklámok kéretlen levélnek minősülnek-e, ha igen, hogyan valósítható meg a telefontulajdonosok engedélyének kérése, s a megadott engedély vajon örökre szóló lesz-e.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








