25 °C Budapest

Milyen pénztermelő honlapot indítana a Google magyar vezetője? (Interjú)

Pénzcentrum
2007. október 11. 05:55

Mennyit keresünk a Google-lal? Meg lehet gazdagodni egyetlen honlappal? Milyen internetes vállalkozást indítana a Google magyarországi első embere? Mik az új irányok az online hirdetési szegmensben? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket szegeztünk Peresztegi Zoltánnak, a Google magyarországi képviselőjének, aki számos hasznos tudnivalót oszt meg Olvasóinkkal.

Pénzcentrum.hu: Magyarországon az internetes keresések mekkora százalékát bonyolítják Google-ön keresztül és mekkora ez a részarány az Egyesült Államokban?

Peresztegi Zoltán: A magyarországi helyzetet egyrészt egy külső kutatócég által végzett felmérés segítségével tudom jellemezni, melynek tapasztalatai szerint hazánkban 60% körül van a Google keresőpiaci részesedése. Másrészt ezen kutatásnak némileg ellentmond, hogy van olyan hazai blog, mely számos weboldalra vetítve elemzi, hogy honnan származik a portálok bejövő forgalma, és ezek szerint az adatok szerint nagyságrendileg 75%-os a szeletünk.

A magyarországi versenytársakkal kapcsolatban kiemelném, hogy az egyik legnagyobb piaci szereplő, a T-Online tartalmi oldalain is a Google keresőmotorjával, valamint fizetett hirdetéseivel találkozhatunk, mivel idén tavasszal egy komplex partnerségi megállapodást írtunk alá..

Az Egyesült Államokban a Hitwise adatai szerint mintegy 65%-ra tehető a Google piaci részesedése, míg a második számú szereplő, a Yahoo körülbelül 20-22%-os szeletet hasít ki.

Pénzcentrum.hu: Mi a véleménye a magyarországi online hirdetési piacról? Mekkora szeletet képviselnek ebben a szegmensben a tartalomhoz kötött hirdetések?

Peresztegi Zoltán: Magyarországon nettósítva a hirdetési piac mintegy 3-4%-át teszi ki az online szegmens. Országra lebontott számokat ugyan nem hozunk nyilvánosságra, annyit azonban elmondhatok, hogy a magyar piacon dinamikusan növekszik a költés. Ehhez hozzájárul az internetpenetráció növekedése mellett az interneten töltött idő emelkedése, így a hirdetők is egyre szívesebben fordulnak a költséghatékonyabb, mérhető megoldások felé.

Az Egyesült Államokban nagyságrendileg 60%-ra tehető az internetes hirdetési költésen belül a tartalomhoz kötődő hirdetések részaránya, az Egyesült Királyságban körülbelül 50%-os ez a részarány, míg hazánkban a Magyar Reklámszövetség online tagozatának tavalyi becslése szerint 10% körüli ez a szelet.

Pénzcentrum.hu: Hány AdWords és AdSense partnere van a Google-nek Magyarországon?

Peresztegi Zoltán: Számszerű információt nem adhatok, csak annyit mondhatok, hogy mindkét szám növekszik. Az összetétel tekintetében érdemes megjegyezni, hogy a programok tulajdonságainak köszönhetően elsősorban kisvállalkozások csatlakoznak a partneri körünkhöz.

Pénzcentrum.hu: Milyen tényezők befolyásolják azt, hogy egy bizonyos kulcsszó kattintásonként mennyit fizet egy AdSense partnernek?

Peresztegi Zoltán: Arra szeretnék mindenkit bíztatni, hogy ne foglalkozzon ezzel, mert ha csak ebből indul ki, csak ez befolyásolja az oldala kialakításakor, valószínűleg előbb-utóbb eljut addig, hogy csaláson kapjuk és letiltjuk az AdSense fiókját. Nem ez a megfelelő hozzáállás az AdSense-hez, ezt a programot azoknak ajánljuk, akiknek van már honlapjuk és szeretnének vele pénzt keresni amellett, hogy készítik az oldalt, aminek megvan a saját független célja.

Nem szabad, hogy az legyen a cél, hogy csupán az AdSense segítségével meggazdagodjon valaki, mivel ez valószínűleg keveseknek sikerült és azt gondolom, hogy egyre kevesebbeknek fog sikerülni.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 6 százalékos THM-el, és havi 106 085 forintos törlesztővel fel lehet venni a Raiffeisen Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,42% a THM; a K&H Banknál 6,43%; az Erste  Banknál 6,67%,  a MagNet Banknál pedig 6,8%; míg az UniCredit Banknál 6,9%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Azzal nincs probléma, ha valaki a felhasználók számára értéket képviselő tartalmat állít elő egy olyan témában, melyben esetleg kiemelkedő a hirdetői érdeklődés, ebben az esetben mi adjuk hozzá a legrelevánsabb hirdetéseket, amikre kattintani fognak a látogatók.

Pénzcentrum.hu: Hogyan leplezi le a Google a csalókat?

Peresztegi Zoltán: Mind automatikus, mind emberi erőforráson alapuló módszereink vannak, részletesebben azonban nem beszélhetek erről. Amennyiben valaki hirdetőként azt feltételezi, hogy az ő reklámjára valaki szándékosan többször rákattintott, akkor bejelentheti ezt az esetet, melyet a Google kivizsgál. Természetesen, ha a klikkek egy AdSense megjelenítő oldalról jöttek, akkor levonjuk a megfelelő következtetéseket.

Pénzcentrum.hu: Mit lehet tudni a Pay-per-Action típusú hirdetések hazai bevezetéséről? Miben különbözik ez a módszer a klasszikus partnerprogramoktól, affiliate marketing rendszerektől?

Peresztegi Zoltán: A szolgáltatás már elérhető a magyarországi hirdető és megjelenítő partnerek számára is, konkrét tapasztalatokról azonban egyelőre nem tudok beszámolni. Van néhány olyan magyar hirdető partnerünk, aki indított már ilyen kampányt, a megjelenítők pedig kiválaszthatják, hogy ezek közül melyiket helyezik el oldalukon.

Az affiliate marketing eszközökkel való összehasonlítást én más szemszögből nézném, a Google-nél ugyanis hirdetői igény vezetett a Pay-per-Action típusú modell létrehozásához. Hirdetői oldalról érthető, hogy a partnerünk csak azért akar fizetni, ami értékesítést eredményez. Ezt a logikát követve látható, hogy először volt a megjelenítés alapú hirdetési forma, majd megjelent a kattintás alapú, a PPA pedig teljesen egyértelmű fejlődési irány.

Már a Pay-per-Click esetében is lehetett figyelni konverziókövetéssel, hogy hány klikkből lett üzlet, fizetni azonban még mindig a klikkelés után kellett. Ennek a modellnek a következő lépcsője a Pay-per-Action.

A gyakorlatban a PPA úgy néz ki, hogy a hirdető megadja, hogy mennyit hajlandó fizetni egy akcióért (pl. egy megrendelésért), majd a hirdetések közzétevője eldöntheti, hogy elfogadja-e ezt az ajánlatot. Amennyiben valaki elhelyez egy ilyen típusú hirdetést a honlapján, annak követheti a konverziós számait, azaz hogy az átkattintók közül ténylegesen hányan hajtják végre a fizetés feltételeként definiált akciót. Nyilvánvaló, hogy amelyik hirdetés esetén ez a szám nem kielégítő, azt a közzétevője le fogja cserélni egy hatékonyabbra, ami számára több pénzt hoz.

Milyen honlapot indítana Peresztegi Zoltán?

Pénzcentrum.hu: Mi a véleménye a hazai piacon keresőoptimalizáló szolgáltatást hirdető cégekről, tudnak ezek valódi értéket teremteni vagy sok köztük a hiányos szakmai ismeretekkel rendelkező szereplő?

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. május 16. hétfő
Mózes, Botond
20. hét
Május 16.
A fény világnapja
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2022
A jövő vállalata - Zöld az út a fenntarthatóság felé!
Portfolio Digital Transformation 2022
Szektorokon átívelő tudás a belső folyamatoktól a termékig!
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?