15 °C Budapest

Milyen pénztermelő honlapot indítana a Google magyar vezetője? (Interjú)

Pénzcentrum
2007. október 11. 05:55

Mennyit keresünk a Google-lal? Meg lehet gazdagodni egyetlen honlappal? Milyen internetes vállalkozást indítana a Google magyarországi első embere? Mik az új irányok az online hirdetési szegmensben? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket szegeztünk Peresztegi Zoltánnak, a Google magyarországi képviselőjének, aki számos hasznos tudnivalót oszt meg Olvasóinkkal.

Pénzcentrum.hu: Magyarországon az internetes keresések mekkora százalékát bonyolítják Google-ön keresztül és mekkora ez a részarány az Egyesült Államokban?

Peresztegi Zoltán: A magyarországi helyzetet egyrészt egy külső kutatócég által végzett felmérés segítségével tudom jellemezni, melynek tapasztalatai szerint hazánkban 60% körül van a Google keresőpiaci részesedése. Másrészt ezen kutatásnak némileg ellentmond, hogy van olyan hazai blog, mely számos weboldalra vetítve elemzi, hogy honnan származik a portálok bejövő forgalma, és ezek szerint az adatok szerint nagyságrendileg 75%-os a szeletünk.

A magyarországi versenytársakkal kapcsolatban kiemelném, hogy az egyik legnagyobb piaci szereplő, a T-Online tartalmi oldalain is a Google keresőmotorjával, valamint fizetett hirdetéseivel találkozhatunk, mivel idén tavasszal egy komplex partnerségi megállapodást írtunk alá..

Az Egyesült Államokban a Hitwise adatai szerint mintegy 65%-ra tehető a Google piaci részesedése, míg a második számú szereplő, a Yahoo körülbelül 20-22%-os szeletet hasít ki.

Pénzcentrum.hu: Mi a véleménye a magyarországi online hirdetési piacról? Mekkora szeletet képviselnek ebben a szegmensben a tartalomhoz kötött hirdetések?

Peresztegi Zoltán: Magyarországon nettósítva a hirdetési piac mintegy 3-4%-át teszi ki az online szegmens. Országra lebontott számokat ugyan nem hozunk nyilvánosságra, annyit azonban elmondhatok, hogy a magyar piacon dinamikusan növekszik a költés. Ehhez hozzájárul az internetpenetráció növekedése mellett az interneten töltött idő emelkedése, így a hirdetők is egyre szívesebben fordulnak a költséghatékonyabb, mérhető megoldások felé.

Az Egyesült Államokban nagyságrendileg 60%-ra tehető az internetes hirdetési költésen belül a tartalomhoz kötődő hirdetések részaránya, az Egyesült Királyságban körülbelül 50%-os ez a részarány, míg hazánkban a Magyar Reklámszövetség online tagozatának tavalyi becslése szerint 10% körüli ez a szelet.

Pénzcentrum.hu: Hány AdWords és AdSense partnere van a Google-nek Magyarországon?

Peresztegi Zoltán: Számszerű információt nem adhatok, csak annyit mondhatok, hogy mindkét szám növekszik. Az összetétel tekintetében érdemes megjegyezni, hogy a programok tulajdonságainak köszönhetően elsősorban kisvállalkozások csatlakoznak a partneri körünkhöz.

Pénzcentrum.hu: Milyen tényezők befolyásolják azt, hogy egy bizonyos kulcsszó kattintásonként mennyit fizet egy AdSense partnernek?

Peresztegi Zoltán: Arra szeretnék mindenkit bíztatni, hogy ne foglalkozzon ezzel, mert ha csak ebből indul ki, csak ez befolyásolja az oldala kialakításakor, valószínűleg előbb-utóbb eljut addig, hogy csaláson kapjuk és letiltjuk az AdSense fiókját. Nem ez a megfelelő hozzáállás az AdSense-hez, ezt a programot azoknak ajánljuk, akiknek van már honlapjuk és szeretnének vele pénzt keresni amellett, hogy készítik az oldalt, aminek megvan a saját független célja.

Nem szabad, hogy az legyen a cél, hogy csupán az AdSense segítségével meggazdagodjon valaki, mivel ez valószínűleg keveseknek sikerült és azt gondolom, hogy egyre kevesebbeknek fog sikerülni.

MOST ÉRHETI MEG IGAZÁN LAKÁST, HÁZAT VENNI!

Ha tervezed, hogy ingatlant vásárolsz, akkor most jött el a Te időd! Egyrészt azért, mert a lakáspiaci mutatók szerint egyértelműen megtört az elmúlt évek brutális áremelkedése. Jelenleg leginkább stagnálnak az árak, de van, ahol már árcsökkenést is tapasztalhatunk. Mindeközben a finanszírozási költségek még rekord alacsony szinten vannak. Nem hiszed? Nos, a Pénzcentrum megújult lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,74 százalékos THM-el, és havi 81 188 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 3,03% a THM; a Budapest Banknál 3,10%; az MKB Banknál 3,12%; míg az OTP Banknál 3,23%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Azzal nincs probléma, ha valaki a felhasználók számára értéket képviselő tartalmat állít elő egy olyan témában, melyben esetleg kiemelkedő a hirdetői érdeklődés, ebben az esetben mi adjuk hozzá a legrelevánsabb hirdetéseket, amikre kattintani fognak a látogatók.

Pénzcentrum.hu: Hogyan leplezi le a Google a csalókat?

Peresztegi Zoltán: Mind automatikus, mind emberi erőforráson alapuló módszereink vannak, részletesebben azonban nem beszélhetek erről. Amennyiben valaki hirdetőként azt feltételezi, hogy az ő reklámjára valaki szándékosan többször rákattintott, akkor bejelentheti ezt az esetet, melyet a Google kivizsgál. Természetesen, ha a klikkek egy AdSense megjelenítő oldalról jöttek, akkor levonjuk a megfelelő következtetéseket.

Pénzcentrum.hu: Mit lehet tudni a Pay-per-Action típusú hirdetések hazai bevezetéséről? Miben különbözik ez a módszer a klasszikus partnerprogramoktól, affiliate marketing rendszerektől?

Peresztegi Zoltán: A szolgáltatás már elérhető a magyarországi hirdető és megjelenítő partnerek számára is, konkrét tapasztalatokról azonban egyelőre nem tudok beszámolni. Van néhány olyan magyar hirdető partnerünk, aki indított már ilyen kampányt, a megjelenítők pedig kiválaszthatják, hogy ezek közül melyiket helyezik el oldalukon.

Az affiliate marketing eszközökkel való összehasonlítást én más szemszögből nézném, a Google-nél ugyanis hirdetői igény vezetett a Pay-per-Action típusú modell létrehozásához. Hirdetői oldalról érthető, hogy a partnerünk csak azért akar fizetni, ami értékesítést eredményez. Ezt a logikát követve látható, hogy először volt a megjelenítés alapú hirdetési forma, majd megjelent a kattintás alapú, a PPA pedig teljesen egyértelmű fejlődési irány.

Már a Pay-per-Click esetében is lehetett figyelni konverziókövetéssel, hogy hány klikkből lett üzlet, fizetni azonban még mindig a klikkelés után kellett. Ennek a modellnek a következő lépcsője a Pay-per-Action.

A gyakorlatban a PPA úgy néz ki, hogy a hirdető megadja, hogy mennyit hajlandó fizetni egy akcióért (pl. egy megrendelésért), majd a hirdetések közzétevője eldöntheti, hogy elfogadja-e ezt az ajánlatot. Amennyiben valaki elhelyez egy ilyen típusú hirdetést a honlapján, annak követheti a konverziós számait, azaz hogy az átkattintók közül ténylegesen hányan hajtják végre a fizetés feltételeként definiált akciót. Nyilvánvaló, hogy amelyik hirdetés esetén ez a szám nem kielégítő, azt a közzétevője le fogja cserélni egy hatékonyabbra, ami számára több pénzt hoz.

Milyen honlapot indítana Peresztegi Zoltán?

Pénzcentrum.hu: Mi a véleménye a hazai piacon keresőoptimalizáló szolgáltatást hirdető cégekről, tudnak ezek valódi értéket teremteni vagy sok köztük a hiányos szakmai ismeretekkel rendelkező szereplő?

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. május 18. kedd
Erik, Alexandra
20. hét
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?