Egy szállító átlagosan öt jogcímen ad az általa megszabott árból úgynevezett visszatérítést a multinacionális kereskedőknek. Ezen tételek közül a leggyakoribb a bónusz, a logisztikai hozzájárulás, a listázási díj és a marketing hozzájárulás, az átvételi ár nagyjából 16%-aként - írja a Magyar Nemzet.
Írásbeli szerződéssel a beszállítók mintegy 90%-a rendelkezik, a nyugalmat adó minimális szállítási mennyiség rögzítésével viszont már csak alig több mint felük.
A kereskedelmi törvény ugyan tiltja, a megállapodások azonban gyakran kikötik harmadik személy igénybe vételét. Amikor a multi meghatározza, hogy melyik cég pakolja a polcokat, ennek alkalmazását a beszállítóval fizettetik meg, ami több millió forintos pluszkiadást jelenthet.
A lapnak névtelenül nyilatkozó beszállító elmondása szerint áruháznyitási hozzájárulás címén szednek sarcot a multik a terjeszkedésük finanszírozására. Ezen a jogcímen 200-300 ezer forintot kell megfizetni. A kereskedők a nem értékesített árut kártérítés nélkül adják vissza, ráadásul ha a beszállító például 100 megrendelt egységből csak 1-et nem szállít, vagy késik vele, akkor mind a 100 egység után megfizettetik vele a késedelmi vagy meghiúsulási kötbért.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Korrupt boncmestereket kapcsoltak le a rendőrök
- Kaiser Ferenc: a mérsékelt izraeliek nem Iránt féltik, hanem az amerikai fegyvercsomagot
- Az iráni elnök egyelőre nem köti Izraelhez a hajnali akciót
- Lázár János döntött: szétrobbantották a MÁV központját
- Kiderült, mikor indul az új otthonfelújítási program
- Mégsem a luxusüzlet kirablóit fogták el, újabb fordulat az ügyben